AN INVARIANT OF KNOWLEDGE FOR THE DISCIPLINE CHEMISTRY-PHYSIC IN THE FORMATION OF TEACHERS OF CHEMISTRY

Authors

  • Enrique Nelson Pacheco Fonseca Universidad Experimental de las Fuerzas Armadas. Estado Miranda
  • Carlos Ortigoza Garcell Universidad de Holguín "Oscar Lucero Moya". Holguín
  • Luís Arturo Ramírez Urizarri Universidad de Ciencias Pedagógicas de Granma. Manzanillo

Keywords:

competence, teachers, chemistry

Abstract

This work is part of a mastership thesis on the Didactic of Chemistry. Here it is offered the first approximation which will constitute the invariant of knowledge of the discipline Chemistry-Physic for the measurement as bachelor in education in the specialty of Chemistry; with this invariant, that knowledge is meaningful for the importance of the teachers to be professional work

References

AGACINO, E y otros. (1991). Programa de la disciplina Química-Física.

ÁLVAREZ, C. (1995). La escuela en la vida. Editorial San Francisco Javier de Sucre. Bolivia.

BERMÚDEZ, R Y RODRÍGUEZ, M. (1996). Teoría y metodología del aprendizaje. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

CASTILLO, C Y BARRERAS, F. (1996). Modelo Pedagógico para la formación y desarrollo de hábitos, habilidades y capacidades. IPLAC.

FUENTES, H y otros.(1997). Fundamentos didácticos para un proceso de enseñanza-aprendizaje participativo. CEES”Manuel F Gran”. UO. Santiago de Cuba.

____________. (1995). Conferencias de diseño curricular. CEES”Manuel F Gran”. UO. Santiago de Cuba.

HERNÁNDEZ, A.M Y FRAGA, R. (1993). Hacia una eficiencia educativa. ISPETP. La Habana.

LÓPEZ, M. (1990). Sabes enseñar a describir, definir, argumentar. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

NEUNER, G Y OTROS. (1981). Pedagogía. Editorial de Libros para la Educación. La Habana.

Published

2020-07-10

How to Cite

Pacheco Fonseca, E. N., Ortigoza Garcell, C., & Ramírez Urizarri, L. A. (2020). AN INVARIANT OF KNOWLEDGE FOR THE DISCIPLINE CHEMISTRY-PHYSIC IN THE FORMATION OF TEACHERS OF CHEMISTRY. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 1(1), 85–89. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/10