APPROXIMATION TO THE REGULARITIES AND TRENDS OF THE USE OF THE COMPUTATION IN THE EDUCATIONAL PROCESSES
Keywords:
trends; regularities; computing; education.Abstract
The purpose of this article is to reflect on trends and regularities in the use of computers in educational processes. In this sense, a brief review of the historical evolution of Computer Science in the world is made and some experiences of application of Information Technology in Education are gathered. The study made it possible to reveal regularities and trends in the use and exploitation of Information Technology in educational processes; aspects that denote and connote the role played by informatics as education technology at the present time in a great diversity of contexts and highlights how the main trend is moving towards a systematic increase in the use of informatics in education and the incorporation of other educational tools supported in this technology.
References
Álvarez, C. (2006) Tecnologías de la información en la escuela. Madrid: Editrorial Alpersa.
Fernández, C. (2008). Las TICs y la Escuela. Barcelona: Editorial Nuevo Horizonte.
Montenegro, I., García J. C. El desarrollo de la computación en Cuba. http://www.bnjm.cu/librinsula /2005/noviembre/97/documentos/documento322.htm. 2005
Rodríguez A. M. Proyecto de Informática Educativa en Cuba. Tesis en opción al título académico de Master en Informática Educativa. Ciudad de la Habana. 1998
Samamé, M. (2007). Las TICs como medio de desarrollo educativo. México DF, Editorial Nueva Luz
UNESCO. Resumen del 2do Congreso Internacional de Informática. Moscú, Mayo 1995.
Vilchez, R (2005) Integración de las TICs en la cultura docente. Revista Enfoques Educacionales.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Mirian Susana Pallasco Venegas, Tania Margarita Borja Padilla, Luis Gonzalo López Rodríguez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.