ASSESSMENT TASKS AND INTEGRATION TOWARD A CULTURE OF ENERGY SAVING ENGINEERING CAREER.
Keywords:
evaluation; integration; engineering; culture; economy; energeticsAbstract
In the current Cuban context of higher education, content integration reaches highest echelons of scientific and technological development. In this integration process is assigned to universities a leading role, in which Environmental Education, Energy is an essential pathway in the training process, which favors the establishment of inter-disciplinary relations. From open perspectives offered theoretical and methodological foundations that point to the need for assessments on the basis of designs integrating didactic tasks, from considering the integrative assessment as an essential component that promotes the integration of content, and deliver teacher-education process inclusiveness that it requires, depending on a mode of teacher-dimensional performance towards the formation of a savings culture energético, students in engineering careers, meaning professional treatment problems amronmental, energy and health character, with an integrated approach, from teaching and learning of the subjects of the General Physics discipline. It is contextualized in the course General Physics I, Chemical Engineering career. The contribution is derived from the thesis of the Master of Science in Higher Education at the University of Camagüey and the lead author is introduced as a result in discipline, which is a teaching support. Developments for the methods of the relevant educational research were used.
References
Morales, L. (2011). Estrategia Didáctica para la formación de una cultura de ahorro energético en los estudiantes del primer año de la carrera de Ciencias Exactas desde la asignatura Física y su Metodología I. Tesis presentada en opción al título académico de Master en Ciencias de la Educación superior. Cuba.
Álvarez, C (1996). La escuela en la vida. Cuba.
Guadarrama, P (2002). Problemas teóricos del concepto de cultura. Cuba.
Romero, J., Wayar, W., Altube, M. (2006). Una nueva perspectiva integradora para evaluar aprendizajes significativos Ministerio de Educación. Programa Planeamiento Educativo. España.
EUMED (2006). Integración en el proceso docente-educativo: Una propuesta metodológica para el desarrollo de la tarea integradora. Cuba: EUMED (en línea). Disponible en: http//www.eumed.net/libros/2016c/217/ [Consultado el 16 de abril de 2016]
Morales, L. y Fernández, M. de (2015). Talleres Integradores y enfoque interdisciplinario en las Ciencias Exactas. TRANSFORMACIÓN. 11(1), 92-102.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Lorena Morales Tarajano, Alonso Gómez Pérez, Daynell Santana Echevarría
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.