TOWARD A DYNAMIC AND INTEGRAL FORMATION OF LEARNING OF SCIENCES

Authors

  • Rolando Borrero Rivero Doctor en Ciencias Pedagógicas. Miembro del Centro de Estudios de Dirección de la Universidad de Las Tunas
  • Ernan Santiesteban Naranjo Doctor en Ciencias Pedagógicas. Coordinador de publicaciones y Eventos del Centro de Estudios de Didáctica de la Universidad de Las Tunas
  • Ana de la Luz Tirado Benítez Máster en Ciencias de la Educación. Miembro del Departamento Docente-Metodológico de la Universidad de Las Tunas

Keywords:

conception, learning, science, didactic

Abstract

In this work, it is proposed a didactic dynamic and integral conception to lead the learning of the subjects related to sciences which contribute to the perfection of learning from a dynamic relation of society and science. This has as main purpose to bring up to date the dimensions of learning which constitute social needs and areas that dynamize the inner relations, favoring the development of knowledge, skills, interests, motives and positive attitudes in the teaching-learning process of sciences. Here are analyzed the pedagogical implications for the design and implementation of such a process from sciences. This research is a result of the project of investigation: “The Learning of Science and Society”

References

Addine, F. F. et al: “Didáctica y optimización del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje.” IPLAC. Impresión ligera. C. de La Habana, 1998. Álvarez de Zayas, C. M: Hacia una escuela de excelencia. Fotocopia. Bolivia, 1997. Sucre. ________________: La Pedagogía en la vida. Edit. Sucre. Bolivia, 1995. ________________: La Pedagogía como ciencia. Epistemología de la educación. Fotocopia. Bolivia, 1995 Álvarez de Zayas, R. M: “Hacia un currículum integral y contextualizado.” Editorial Academia. C. de La Habana, 1997. Danilov. M. A. et al: Didáctica de la Escuela Media. Editorial de Libros para la Educación. C. de La Habana, 1980. Vigotsky, L. S.: Pensamiento y lenguaje. Editorial Pueblo y Educación. C. de La Habana, 1982. ____________: Interacción entre enseñanza y desarrollo. Impresión ligera. Universidad de La Habana, (s/a) Zilberstein, J y H, Valdés, Aprendizaje escolar, diagnóstico y calidad educativa, Ediciones CEIDE, México, 1999.

Zilberstein, J, R, Portela y M, MacPherson, Didáctica Integradora de las Ciencias. Experiencia cubana, Editorial Academia, Cuba, 1999.

Published

2011-10-27

How to Cite

Borrero Rivero, R. ., Santiesteban Naranjo, E., & Tirado Benítez, A. de la L. (2011). TOWARD A DYNAMIC AND INTEGRAL FORMATION OF LEARNING OF SCIENCES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 2(4), 131–140. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/69

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>