REDESIGNING THE ACCOUNTING AND AUDITING ROLE OF THE TECHNICAL UNIVERSITY OF COTOPAXI

Authors

  • Viviana Pastora Panchi Mayo Universidad de Los Andes
  • Isabel Regina Armas Heredia Universidad de Los Andes
  • Julio Ramiro Salazar Molina Universidad Central del Ecuador

Keywords:

Redesign; Accounting; audit; college; education.

Abstract

The Technical University of Cotopaxi was born to cover the educational needs of the young students of the Province of Latacunga and the country. On February 21, 1991, with a single parallel of 39 students, the career in accounting and auditing is opened. Currently, there are 600 students in full time modality. The high demand of human talent that contributes to the solution of accounting, financial and audit problems in the company has caused that the career in accounting and audit is of interest and priority in the academic offerings by the Institutions of Higher Education. At present, the Engineering in Accounting and Auditing, due to the demands of the control organizations of the IES (CES, CEAACES, SENESCYT) and receiving UNESCO, CINE 2013 must change its name to "Bachelor in Accounting and Auditing". After completing education at the Technical University of Cotopaxi, accounting and auditing professionals dominate international accounting, tax and audit methods and approaches, ensuring information integrity, recording and processing operations for the presentation of reliable and truthful financial statements, in order to facilitate decision making for the executives of a company, so they are prepared to act in a globalized world.

Author Biographies

Viviana Pastora Panchi Mayo, Universidad de Los Andes

Docente de la Universidad Técnica de Cotopaxi; Magister en Contabilidad y Auditoría; Doctora en Contabilidad y Auditoría, Licenciada en contabilidad y Auditoría Participante del Doctorado en Ciencias Contables en la Universidad de Los Andes. Ecuador.

Isabel Regina Armas Heredia, Universidad de Los Andes

Docente de la Universidad Técnica de Cotopaxi; Magister en Auditoría Integral; Ingeniera en Ciencias Administrativas especialización en Contabilidad y Auditoría, Participante del Doctorado en Ciencias Contables en la Universidad de Los Andes. Ecuador.

Julio Ramiro Salazar Molina, Universidad Central del Ecuador

Docente de la Universidad Técnica de Cotopaxi. MBA. En Dirección y Administración de Empresas en la Universidad de Israel; Ingeniero en Marketing Universidad Internacional; Licenciado en Ciencias de la Educación especialidad Física y Matemática Universidad Central del Ecuador. Ecuador.

References

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Published

2017-08-31

How to Cite

Panchi Mayo, . V. P. . ., Armas Heredia, I. R., & Salazar Molina, J. R. (2017). REDESIGNING THE ACCOUNTING AND AUDITING ROLE OF THE TECHNICAL UNIVERSITY OF COTOPAXI. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(3), 243–258. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/641

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos