INTERACTIVE TEACHING GUIDE FOR ENGLISH LANGUAGE TEACHING-LEARNING
Keywords:
Didactic guide; Interactive guide; Teaching-learning; English language; Music as a didactic instrument.Abstract
In spite of different methods application, the English language learning in Ecuador is still deficient, so this research goal is to develop an interactive didactic guide for teaching-learning English through music for Fifth year’s students of Basic Education, “Ciudad de Quito” Private Adventist College. This research is based on conceptual pedagogy, constructivist theory, methods, English language teaching techniques recognized in the teaching-learning didactic process and supported by field and bibliographical research. Research techniques were applied; interviews for school authorities and surveys applied to teachers and students in order to know the criteria for positive change in and out of the classroom. It was possible to conclude that this proposal work was applied in a clear simple way thinking about the child as a fundamental axis, and that it is useful for the teacher as a valid tool in the classroom. It was possible to deduce that it is desirable to make certain changes in the way classroom activities are carried out, continuous teacher training and technology application, thus also study materials with a view to reach integral development that improves performance school, and make it more efficient. They raise the learning desire, activities that motivate the child to develop meaningful learning are those that must be implemented regularly, children learn by playing and singing.
References
Aguilar, M. (2016). La guía didáctica, un material educativo para promover el aprendizaje autónomo, 2016.
García, A. (2002). Actualización uy fortalecimiento curricular de la educación básica, 2002.
García, E. (2002). La formación de la inteligencia, Revista CENP, 2002.
Larraz, M. (2012). El árbol del conocimiento, las bases Biológicas del conocimiento, 2012.
Ramírez, M. (2011). Metodología de la investigación científica, 2011.
Silva, R. (2015). El uso de canciones de música popular no sexista como recurso didáctico, 2015.
Silva, R. (2016). Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, 2016.
Soler, R. (2014). Nuevo enfoque metodológico a través de las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés. Estrategias de aprendizaje en el entorno virtual, 2014.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Amparo de Jesús Romero, Martha Cecilia Cueva, Sonia Jimena Castro, Angelita Azucena Falconi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.