INTERACTIVE TEACHING GUIDE FOR ENGLISH LANGUAGE TEACHING-LEARNING

Authors

  • Amparo de Jesús Romero Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Martha Cecilia Cueva Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Sonia Jimena Castro Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Angelita Azucena Falconi Universidad Técnica de Cotopaxi

Keywords:

Didactic guide; Interactive guide; Teaching-learning; English language; Music as a didactic instrument.

Abstract

In spite of different methods application, the English language learning in Ecuador is still deficient, so this research goal is to develop an interactive didactic guide for teaching-learning English through music for Fifth year’s students of Basic Education, “Ciudad de Quito” Private Adventist College. This research is based on conceptual pedagogy, constructivist theory, methods, English language teaching techniques recognized in the teaching-learning didactic process and supported by field and bibliographical research. Research techniques were applied; interviews for school authorities and surveys applied to teachers and students in order to know the criteria for positive change in and out of the classroom. It was possible to conclude that this proposal work was applied in a clear simple way thinking about the child as a fundamental axis, and that it is useful for the teacher as a valid tool in the classroom. It was possible to deduce that it is desirable to make certain changes in the way classroom activities are carried out, continuous teacher training and technology application, thus also study materials with a view to reach integral development that improves performance school, and make it more efficient. They raise the learning desire, activities that motivate the child to develop meaningful learning are those that must be implemented regularly, children learn by playing and singing.

Author Biographies

Amparo de Jesús Romero, Universidad Técnica de Cotopaxi

Licenciada en Ciencias de la Educación especialización de Idiomas Inglés y Francés. Diplomado Superior en Investigación. Docente Titular de la Universidad Técnica de Cotopaxi. Sicoeducativa. Diplomado especialista en Currículo y Didáctica. Maestría en Docencia. Maestría en Lingüística Aplicada. Docente Titular de la Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Martha Cecilia Cueva, Universidad Técnica de Cotopaxi

Profesora de Segunda Enseñanza. Especialidad Inglés. Licenciada en Ciencias de la Educación, Mención en Ingles. Magíster en Docencia Universitaria y Administración Educativa. Docente Titular de la Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Sonia Jimena Castro, Universidad Técnica de Cotopaxi

Licenciada en Ciencias de la Educación Especialización de Idiomas: inglés. Magister en Docencia Universitaria y Administración Educativa. Docente Titular de la Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Angelita Azucena Falconi, Universidad Técnica de Cotopaxi

Licenciada en Contabilidad Pedagógica, Diplomado Superior en Gerencia de Marketing, Especialista en Gerencia de Proyectos, Magister Ejecutiva en Dirección de Empresas con énfasis en Gerencia Estratégica, Docente Titular de la Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

References

Aguilar, M. (2016). La guía didáctica, un material educativo para promover el aprendizaje autónomo, 2016.

García, A. (2002). Actualización uy fortalecimiento curricular de la educación básica, 2002.

García, E. (2002). La formación de la inteligencia, Revista CENP, 2002.

Larraz, M. (2012). El árbol del conocimiento, las bases Biológicas del conocimiento, 2012.

Ramírez, M. (2011). Metodología de la investigación científica, 2011.

Silva, R. (2015). El uso de canciones de música popular no sexista como recurso didáctico, 2015.

Silva, R. (2016). Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, 2016.

Soler, R. (2014). Nuevo enfoque metodológico a través de las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés. Estrategias de aprendizaje en el entorno virtual, 2014.

Published

2017-04-17

How to Cite

Romero, A. de J. ., Cueva, M. C., Castro, S. J., & Falconi, A. A. (2017). INTERACTIVE TEACHING GUIDE FOR ENGLISH LANGUAGE TEACHING-LEARNING. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(2), 183–192. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/616

Conference Proceedings Volume

Section

Experiencias

Most read articles by the same author(s)