TENDENCIES OF THE EDUCATIONAL PROCESS OF Y BASIC SCIENCES IN ENGINEERING CAREERS IN ECUADOR
Keywords:
competence; learning to learn; teaching-learning process; basic sciences.Abstract
To understand a competency-based training model it is required to know the background that have intervened in the processes of change that characterize the educational process of higher education in recent years. Therefore, this article contextualizes the major events which have contributed to the educational process of Basic Sciences and its evolution to its current form.
References
Ausubel, D. (2002). Adquisición y retención del conocimiento. Una perspectiva cognitiva. Barcelona. Paidós.
Bruner, J. (1988). Desarrollo cognitivo y educación. Madrid. Morata.
Delors, J. (1996). La Educación Encierra un Tesoro. Madrid. Santillana Ediciones. UNESCO
Núñez, J. (2000). La ciencia y la tecnología como proceso social. Habana. Universidad de la Habana.
Skinner, B. (1953). Science and Human Behavior. New York. Macmillan
Skinner, B. (1957). Verbal behavior. New York. Prentice Hall.
Vygotsky, L.S. (1977). Pensamiento y lenguaje. Buenos Aires. La Pleyade.
Vygotsky, L.S. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Barcelona. Crítica.
Watson, J. (1913). Psychology as the behaviorist views it. USA. Psychological Review. No 20, 158-177
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Yandri Germán Muñoz Chavarría, Nancy Montes de Oca Recio, Evelio Machado Ramírez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.