THE FORMATION OF COMPETITION FOR EDUCATIONAL RESEARCH IN THE EDUCATIVE PROFESSIONALS: PROPOSED STRATEGY

Authors

  • Wilma Ceiro Catasú Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga
  • Hilda Elena Manchón Agüero Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga
  • Gina Venega Álvarez Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga
  • María Fernanda noname@utc.edu.ec Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga
  • Maruja Reynoso Salazar Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga
  • Yolanda Paola Defaz Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga

Keywords:

Educative research; formation; competition; strategies.

Abstract

In implementing the initial investigative training process, the investigative approach that allows students to appropriate the scientific method as an essential way of learning it has not been implemented. This paper proposes a strategy as an alternative to insufficient research competence of teachers in training, which is designed and argues with an incursion into the diversity of learning contexts. The formation and development of competition for educational research is a need to take a critical, reflective and transforming educational reality and to drive the changes needed in the educative environment.

Author Biographies

Wilma Ceiro Catasú, Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga

Master en Ciencias de la Educación. Unidad Académica de Ciencias Administrativas y Humanísticas. Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga. Ecuador.

Hilda Elena Manchón Agüero, Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Unidad Académica de Ciencias Administrativas y Humanísticas. Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga. Ecuador

Gina Venega Álvarez, Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga

Master en Ciencias de la Educación. Unidad Académica de Ciencias Administrativas y Humanísticas. Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga. Ecuador

María Fernanda noname@utc.edu.ec, Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga

Master en Educación Parvularia. Unidad Académica de Ciencias Administrativas y Humanísticas. Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga. Ecuador.

Maruja Reynoso Salazar, Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga

Master en Ciencias de la Educación. Unidad Académica de Ciencias Administrativas y Humanísticas. Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga. Ecuador

Yolanda Paola Defaz, Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga

Master en Ciencias de la Educación. Unidad Académica de Ciencias Administrativas y Humanísticas. Universidad Técnica de Cotopaxi. Latacunga. Ecuador

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Published

2016-03-03

How to Cite

Ceiro Catasú, . W. ., Manchón Agüero, H. E., Venega Álvarez, G., noname@utc.edu.ec, M. F., Reynoso Salazar, M., & Paola Defaz, Y. (2016). THE FORMATION OF COMPETITION FOR EDUCATIONAL RESEARCH IN THE EDUCATIVE PROFESSIONALS: PROPOSED STRATEGY. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(1), 213–222. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/467

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Reflexiones