POTENTIALITIES OF THE PRACTICAL PREPROFESIONAL IN THE GRADUATE'S FORMATION IN EXECUTIVE SECRETARIAT

Authors

  • Daysi Soto Calderón Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Pedro Ramón Sánchez del Toro Universidad de Holguín “Oscar Lucero Moya”.

Keywords:

Practical pre professional, professional formation, quality of the graduate one

Abstract

The current situation of the Institutions of Superior Education in our country is guided by the new politicians of State that look for a substantial improvement in the quality of the professionals that waits the society, so that they solve the problems that are presented in the environment. The present article is directed to an analysis of the potentialities of the practical pre professional as essential element in the process of formation of the Graduate in Executive Secretariat for the achievement of this improvement in the quality of the graduate one.

Author Biographies

Daysi Soto Calderón , Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Profesora de Redacción Básica y Comercial de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí Ecuador. Master en Género y Desarrollo Sostenible, mención Educación.

Pedro Ramón Sánchez del Toro, Universidad de Holguín “Oscar Lucero Moya”.

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Holguín “Oscar Lucero Moya”. Holguín. Cuba.

References

Álvarez de Zayas, C. (1999): Didáctica. La Escuela en la Vida, La Habana, Cuba, Editorial Pueblo y Educación.

Álvarez de Zayas, R. (1997): Hacia un Curriculum Integral y contextualizado, La Habana, Cuba, Editorial Academia.

Bastacini, M.C. (1992): La Sistematización de la Práctica pre-profesional.

Palladito, E. (2002): La teoría y la Práctica: Un enfoque interdisciplinario para la acción, Buenos Aires, Argentina, Editorial Espacio.

Torres, M. & Zapata, A. (2002): Prácticas de formación profesional en (...). Un acercamiento al desarrollo de competencias y desempeños. En Boletín Electrónico Surá. Costa Rica.

Published

2014-09-30

How to Cite

Soto Calderón , D. ., & Sánchez del Toro, P. R. (2014). POTENTIALITIES OF THE PRACTICAL PREPROFESIONAL IN THE GRADUATE’S FORMATION IN EXECUTIVE SECRETARIAT . Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 5(3), 107–120. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/303

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos