MODELING THE TEACHING-LEARNING PROCESS WITH A RESEARCH APPROACH IN THE INITIAL STAGE OF TEACHER-TRAINING

Authors

  • Oscar Vivero Reyes Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”
  • Iraselma Pompa Alarcón Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”

Keywords:

research approach; learning projects; self-learning.

Abstract

A model of a teaching-learning process is supported by a research approach in the initial stage of teacher-training to develop the self-learning as a professional performance. A project-based conception of learning is introduced departing from the professional problems found and the essential relations revitalizing the model are determined within this model.

Author Biographies

Oscar Vivero Reyes, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”

Máster en Educación Superior. Profesor Auxiliar y Rector de la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”. Cuba

Iraselma Pompa Alarcón, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”

Máster en Investigación Educativa. Asistente y profesora del departamento de Matemática-Física de la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Blas Roca Calderío”. Cuba

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Published

2014-03-28

How to Cite

Vivero Reyes, O. ., & Pompa Alarcón, I. (2014). MODELING THE TEACHING-LEARNING PROCESS WITH A RESEARCH APPROACH IN THE INITIAL STAGE OF TEACHER-TRAINING. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 5(1), 65–84. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/259

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos