The Action Perspective in the Foreign Languages class

Authors

  • Keyi Rondón Sánchez Universidad de Las Tunas
  • Carlos Pineda Sánchez Universidad de la Tunas
  • Edelio Rondón Alarcón Universidad de Las Tunas

Keywords:

action perspective, social actor, task, Common European Framework

Abstract

In the following investigation, the foundations and strengths of the action perspective in the Foreign Languages class will be presented. This work has the objective of training the language teacher in the current language teaching approaches, taking into account that teachers in training still have limitations to communicate in the foreign language. For this, it was necessary to use various scientific methods such as analysis and synthesis, induction and deduction, among others. The need for the individual to be a social being and manage to interact spontaneously in everyday situations is argued, as well as that the teacher must be trained to face new challenges and demands in front of his students as well as in the development of his self-learning.

Keywords: action perspective, social actor,task

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Keyi Rondón Sánchez, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, especialidad Lenguas Extranjeras (Inglés y Francés). Máster en Ciencias Pedagógicas. Profesora Auxiliar. Departamento de Lenguas Extranjeras.

Carlos Pineda Sánchez, Universidad de la Tunas

Licenciado en Educación, especialidad Lenguas Extranjeras (Inglés). Asistente. Departamento de Lenguas Extranjeras.

Edelio Rondón Alarcón, Universidad de Las Tunas

Licenciado en Educación Primaria. Máster en Ciencias Pedagógicas. Profesor Auxiliar. Departamento de Psicopedagogía.

References

ALTE. (2011). Manual for language test development and examining – For use with the CEFR. Estrasburgo: Language Policy Division, Council of Europe. https://rm.coe.int/1680667a2b.

Beacco, Jean-Claude; De Ferrari, M.; Lhote, G. (2006). Niveau A1.1 pour le français/référentiel DILF livre. París: Didier.

Carvajal, F.; Casar Espino, L. A.; Patterson Peña, M. (2022). Pedagogía lingüística que promueve el Marco común europeo de referencia para las lenguas: implicación de la retroalimentación interaccional. Universidad de las Ciencias Informáticas, La Habana.

Council of Europe. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press. https://rm.coe.int/1680459f97 Madrid: Ministerio de Cultura, Educación y Deporte. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf.

Council of Europe. (2009). Relating Language Examinations to the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR) – A Manual. Estrasburgo: Language Policy Division, Council of Europe. Disponible en https://rm.coe.int/1680667a2d.

Consejo de Europa. (2020). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Volumen complementario. Servicio de publicaciones del Consejo de Europa: Estrasburgo. www.coe.int/lang-cefr.

North, B. (1994). Perspectives on language proficiency and aspects of competence: a reference paper defining categories and levels. CC-LANG Vol. 94, N.º 20. Estrasburgo: Council of Europe Publishing.

Published

2025-01-22

How to Cite

Rondón Sánchez, K., Pineda Sánchez, C. ., & Rondón Alarcón, E. . (2025). The Action Perspective in the Foreign Languages class. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 16(1), 61–74. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1862

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

ARK