The Action Perspective in the Foreign Languages class
Keywords:
action perspective, social actor, task, Common European FrameworkAbstract
In the following investigation, the foundations and strengths of the action perspective in the Foreign Languages class will be presented. This work has the objective of training the language teacher in the current language teaching approaches, taking into account that teachers in training still have limitations to communicate in the foreign language. For this, it was necessary to use various scientific methods such as analysis and synthesis, induction and deduction, among others. The need for the individual to be a social being and manage to interact spontaneously in everyday situations is argued, as well as that the teacher must be trained to face new challenges and demands in front of his students as well as in the development of his self-learning.
Keywords: action perspective, social actor,task
Downloads
References
ALTE. (2011). Manual for language test development and examining – For use with the CEFR. Estrasburgo: Language Policy Division, Council of Europe. https://rm.coe.int/1680667a2b.
Beacco, Jean-Claude; De Ferrari, M.; Lhote, G. (2006). Niveau A1.1 pour le français/référentiel DILF livre. París: Didier.
Carvajal, F.; Casar Espino, L. A.; Patterson Peña, M. (2022). Pedagogía lingüística que promueve el Marco común europeo de referencia para las lenguas: implicación de la retroalimentación interaccional. Universidad de las Ciencias Informáticas, La Habana.
Council of Europe. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press. https://rm.coe.int/1680459f97 Madrid: Ministerio de Cultura, Educación y Deporte. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf.
Council of Europe. (2009). Relating Language Examinations to the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR) – A Manual. Estrasburgo: Language Policy Division, Council of Europe. Disponible en https://rm.coe.int/1680667a2d.
Consejo de Europa. (2020). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación. Volumen complementario. Servicio de publicaciones del Consejo de Europa: Estrasburgo. www.coe.int/lang-cefr.
North, B. (1994). Perspectives on language proficiency and aspects of competence: a reference paper defining categories and levels. CC-LANG Vol. 94, N.º 20. Estrasburgo: Council of Europe Publishing.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
ARK
License
Copyright (c) 2025 Keyi Rondón Sánchez, Carlos Pineda Sánchez, Edelio Rondón Alarcón
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.