Didactic conception of the virtual classrooms mediating for training in Bachelor in Education, specialty Computers
Abstract
In order to contribute to raising the quality of the teaching-learning process, virtual classrooms are introduced in Cuban universities. Of which there is still no general knowledge regarding its use as a means for the acquisition and feedback of content. The virtual classrooms are mediating instruments for a developer learning in the initial and permanent training of the students of the Labor Education Career - computer science. They constitute a guide for the practical, cognitive and evaluative activity of teachers in the integration of Virtual Classrooms into a developer teaching-learning process.
References
Castellanos, D., Llivina, M. J. y Silvestre, M. (2001). Hacia una concepción del aprendizaje desarrollador. Ciudad de La Habana: Colección Proyectos, Instituto Superior Pedagógico E. J. Varona.
Castellanos, Doris y otros (2001). Para promover un aprendizaje desarrollador. Ciudad de La Habana: Colección Proyectos, Instituto Superior Pedagógico E. J. Varona.
Castellanos, D. (2001). El aprendizaje desarrollador: Material del Centro de Estudios Educacionales.-La Habana: ISP “Enrique José Varona”, [s.a].
Del Toro, M. (2006). Modelo de diseño didáctico de hiperentornos de enseñanza-aprendizaje desde una concepción desarrolladora. Dirección de tecnología educativa, La Habana CD-Room.
González, C. y Muñoz, L. (2016). Redes Sociales su impacto en la Educación Superior: Caso de estudio Universidad Tecnológica de Panamá. Campus Virtuales, 5(1), 84-90.
Silvestre, M. y Zilberstein, J. (2002). Hacia una didáctica desarrolladora. La Habana: Editorial Pueblo y Educación. Cuba.
Rico, P., et al. (2012). Proceso de enseñanza aprendizaje desarrollador. XI Seminario Nacional para Educadores, Ministerio de Educación. Curso escolar 2011-2012. Tabloide impreso, Pág. 6 – 10.
UNESCO. (1998). Declaración Mundial sobre la educación superior en el siglo XXI: Visión y acción. Conferencia Mundial sobre Educación Superior. Paris, Francia.
Vaquero, I. (1996). La informática en la enseñanza Secundaria. Universidad de Castilla-La Mancha.
Vigotsky, L. S. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Ed. Crítica, Barcelona.
Vigotsky, L. S. (1989). El desarrollo de los procesos psicológicos. Ed. Crítica, Barcelona, España.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
ARK
License
Copyright (c) 2022 Aniuska Bernabé Rondón
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.