THE POSTDOCTORATE, IT’S RELATION TO THE DOCTORAL TRAINING AND THE DEVELOPMENT OF RESEARCH PROJECTS. EXPERIENCES OF THE UNIVERSITY OF THE EAST
Keywords:
Postdoctoral; scientific training; theoretical thinking; research projectsAbstract
The experience of the Center for the Study of Higher Education “Manuel F.
Gran" is presented in conducting postdoctoral programs from the academic
year 2007 - 2008, from its conceptualization as a process of scientific and
professional development that is based on specialized research advanced
scientific high level of generalization, which leads to the development of
theoretical thinking, which transcends phenomenal epistemic systematization
and in scientific research.
The training is based on a conception of scientific assisted self-training , in
which the doctor a group of researchers developing a scientific and academic
work, with relevant results and lead to the development of research projects
and the training of doctors is integrated into the various branches of culture.
The epistemological basis of this level of scientific training, the diversity of
structures and management program is developed from the Centers for
University Studies.
References
Fuentes, H. et. al. (2011). La formación en la Educación Superior. Desde lo
holístico, complejo y dialéctico de la construcción del conocimiento científico,
ISBN 978-959-207-444-6. Editorial UO. (Soporte magnético).
Fuentes, H. et. al. (2013). Temas de investigación científica de avanzada. Texto
de apoyo al curso en soporte magnético. CeeS. Universidad de Oriente. (Soporte
magnético).
Fuentes, H. (2014). La formación de postgrado, reto actual en la formación de
doctores y posdoctores. Soporte magnético. CeeS. UO. (Soporte magnético).
AUIP. (2009). Hacia un nuevo paradigma de formación postgradual en américa
latina. Universidad de mar del Plata. República de la Argentina.
Fuentes H, Pérez L. (2013) la investigación científica en las universidades. Un
acercamiento a la formación de investigadores. 01-10 Revista Colegio
Universitario. Ediciones universitarias Vol. 2, núm. 3 (2013), ISSN 2307-7522
Fuentes H, Pérez L. (2013) la dinámica cultural de la universidad, una mirada
actual, 270-283 Revista Santiago, No 4, Edición universitaria e-ISSN:
, Revista Santiago No 3, 132, 2013.
Fuentes H, Pérez L. (2014). Proyección e impacto de los centros de estudios de
educación superior: experiencias en la Universidad De Oriente, en Universidad
ISBN: 978-959-207-489-7.
Torres-Cuevas Eduardo. (2004). Historia del pensamiento cubano: Orígenes y
formación del pensamiento cubano. Historia (Editorial de Ciencias Sociales),
Digitalizado 17 Dic 2010, ISBN 590606717, 9789590606717
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Lizette Pérez Martínez, omero Calixto Fuentes González
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.