THE INTRODUCTION OF SCIENTIFIC RESULTS FROM THE CONCEPTION OF A MASTER.

Authors

  • Ángel Cintra Lugones Universidad de Oriente.
  • Esther Céspedes Acuña Universidad de Oriente.

Keywords:

scientific result, activity scientist - investigative, administration of formative processes.

Abstract

The master of Administration of processes formative university students
constitutes an effective alternative to mitigate the difficulties that are presented
regarding the reached scientific results and its introduction in diverse
university contexts. In these results a logical and rigorous concatenation of
stages or tasks that don't finish with a presentation of that investigated, should prevail but rather it also implies a process of introduction of results as
socialization stage and of systematization. Las thesis of protected masters until
today are introduced in diverse scenarios, now then, how do we propose this
process it is conceived?; does the address of the academic committee of the
master propose a conception of the introduction of scientific results meaning a
look of how it could be. The authors present the proposal.

Author Biographies

Ángel Cintra Lugones, Universidad de Oriente.

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular del Centro de Estudios Gran en la Universidad de Oriente.
Santiago de Cuba. Cuba

Esther Céspedes Acuña, Universidad de Oriente.

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular de la Facultad de Ciencias Sociales en la Universidad de
Oriente. Santiago de Cuba. Cuba.

References

Castellanos Simons, Beatriz. (2009) Diseño y presentación de proyectos investigativos.

Centro de estudios educacionales.

De Armas Ramírez, Nerely y Colectivo de autores. (2005) Los resultados científicos

como aportes de la investigación educativa. Centro de Ciencias e Investigaciones

Pedagógicas. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Félix Varela”.

Tomás C Estrella y Norberto Valcárcel Izquierdo. (2006) Algunas consideraciones

acerca del proceso de investigación científica en la educación. Editorial Ciencias

Sociales.

Cortón Romero, Blanca (2016) “Introducción de resultados científicos en el área de

Ciencias Sociales” Informe de Proyecto de investigación: “Hacia una Didáctica

Integradora” 2013-2016

Published

2017-11-03

How to Cite

Cintra Lugones, Ángel ., & Céspedes Acuña, E. (2017). THE INTRODUCTION OF SCIENTIFIC RESULTS FROM THE CONCEPTION OF A MASTER. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(7), 37–48. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/710

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial