METHODOLOGY FOR THE FORMATION OF COMPETITION IN MARKETING STUDENTS ECONOMY CAREER

Authors

  • Carlos Augusto Moya Joniaux Universidad Eloy Alfaro. Manabí. Ecuador
  • Luis Aníbal Alonso Betancourt
  • Rafael Tejeda Díaz

Keywords:

marketing; competition; training; marketing competition; methodology; economy.

Abstract

This article provides teachers, supervisors and mentor teachers with responsibility for the training of students in the career of Economics Lay University Eloy Alfaro of Manabi of Ecuador (ULEAM), a methodology for the formation of competition in marketing students of the career of Economics. It was conceived by applying the method of system approach. This proposal can be generalized to the training of professionals careers of Economics with flexibility and adaptability to the conditions by which it develops.

Author Biographies

Carlos Augusto Moya Joniaux , Universidad Eloy Alfaro. Manabí. Ecuador

Profesor de la carrera de Economista. Universidad Eloy Alfaro. Manabí. Ecuador

Luis Aníbal Alonso Betancourt

Doctor en Ciencias

Rafael Tejeda Díaz

Doctor en Ciencias.

References

Uleam (2012). Proyecto de rediseño curricular de la carrera de Economía. - Documento en soporte digital. Manta, Ecuador

Uleam (2015). Proyecto curricular de la asignatura de Marketing. - Documento en soporte digital. Manta, Ecuador

Tejeda, R. (2006). La formación profesional del Ingeniero Mecánico mediante proyectos de ingeniería. Tesis presentada en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Universidad de Holguín “Oscar Lucero Moya”, Cuba.

Álvarez de Zayas, C. M. (1999). La escuela en la vida. La Habana: Pueblo y Educación.

Horruitiner, P. (2008). La universidad cubana: el modelo de formación. Ciudad de La Habana: Editorial Universitaria.

Bermúdez, R. & Pérez, L. M. (2004). Aprendizaje formativo y crecimiento personal. La Habana: Pueblo y Educación.

Cortijo, R. (1996). Didáctica de las ramas técnicas: una alternativa para su desarrollo. Documento en soporte digital. ISPETP “Héctor A. Pineda Zaldívar”, La Habana.

Mora, L. (2014). Sistema de saberes para el enfoque de profesionalización en el proceso de enseñanza aprendizaje de la Física en la carrera de Ingeniería Industrial. -- Tesis (Doctor en Ciencias Pedagógicas), UHO, Holguín, Cuba

Rico, P. (2003). Aprendizaje en condiciones desarrolladoras. Documento en soporte digital. IPLAC, La Habana.

Fuentes, H. C. (2009). Pedagogía y Didáctica de la Educación Superior. Documento en soporte digital. Universidad de Oriente, Centro de estudios “Manuel F. Grant”, Santiago de Cuba.

Tejeda, R. y Sánchez, P. (2012). La Formación basada en competencia,s profesionales en los contextos universitarios. Manta: Mar Abierto.

Fuentes, H. C. (2010). La formación por competencia,s en la Educación Superior. Consideraciones desde la formación cultural integral del ser humano. Documento en soporte digital. Santiago de Cuba.

Sálas, R. (1999). Educación en Salud Competencia y desempeño profesionales. La Habana: Ciencias Médicas.

Tobón, S (2013). Los proyectos formativos: transversalid.a,d y el desarrollo de

competencia.s para la sociedad del conocimiento. Soporte digital. CIFE. México

López, F. (2004). La evaluación del componente laboral-investigativo en la formación inicial de los profesionales de la educación. Tesis presentada en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias pedagógicas, ISP “José de la Luz y Caballero”, Holguín, Cuba.

Álvarez de Zayas, C. (1995). La Pedagogía Universitaria, una experiencia cubana. Palacio de las Convenciones. La Habana.

Published

2017-12-18

How to Cite

Moya Joniaux , C. A. ., Alonso Betancourt, L. A., & Tejeda Díaz, R. (2017). METHODOLOGY FOR THE FORMATION OF COMPETITION IN MARKETING STUDENTS ECONOMY CAREER. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(4), 29–42. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/649

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2