INTERNAL-EXTERNAL COMMUNICATION AS A MOTIVATIONAL STRATEGY FOR ORGANIZATIONS
Keywords:
communication; strategy; motivational; internal; external; organizations.Abstract
The communication system and management represent an important element as a teleological mechanism oriented goals, providing significant impacts in the context of organizations, upon awakening interest in scientific research for executives and professionals who provide services in the various institutions. A communication strategy is a process with systemic character dominated by synergistic elements that facilitate and guide management achieving an inclusive effect, expression of a culture and participatory vocation. This work is an approximation to the knowledge of the communicational system expressed as a strategic intention of educational, productive organizations or research managers.
References
Bonilla Gutiérrrez, C. (2012). La comunicación. Función básica de las relaciones públicas, Editorial TRILLAS, España. Campos Villegas, M.C. (2007). Comunicación empresarial. Plan estratégico como herramienta gerencial, Editorial ECOE, Bogotá: Colombia. Fernández Collado, C. (2002). La comunicación en las organizaciones, Editorial México: Trillas. Goldhaber, G.M. (1994). Comunicación Organizacional, Editorial Diana, México, 1986. Llauca Curiñán, R. (2010). Técnicas de estudio. Normas de comunicación, editorial 21, Santiago.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Adelita Benilda Pinto Yerovi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.