CORPORATE ENTREPRENEURSHIP FOR COMPANIES. A VIEW FROM THE CONTEMPORARY UNIVERSITY

Authors

  • Marilin Vanessa Albarrasin Reinoso marilin.albarrasin@utc.edu.ec
  • Luis Fernando Jácome Alarcón Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná
  • Enry Gutemberg Medina López Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná

Keywords:

entrepreneurship; company; university.

Abstract

The companies seek to maintain their competitive advantage, grow and develop in a profitable way, innovating and creating new business lines, serving as the knowledge acquired from the university. This paper aims to explain some elements of corporate entrepreneurship for companies, from the contemporary university. It concludes that to educate for entrepreneurship is not enough to understand the principles and practices of business, and to acquire skills, attributes and attitudes beyond commercial. Education, as a complementary element of learning, should help the individual to observe their behavior, through social and cognitive mechanisms, for entrepreneurship.

Author Biographies

Marilin Vanessa Albarrasin Reinoso, marilin.albarrasin@utc.edu.ec

Docente. Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná. Av. Los Almendros y Pujili. Edificio Universitario, La Maná, Ecuador.

Luis Fernando Jácome Alarcón, Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná

Docente. Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná. Av. Los Almendros y Pujili. Edificio Universitario, La Maná, Ecuador.

Enry Gutemberg Medina López, Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná

Docente. Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná. Av. Los Almendros y Pujili. Edificio Universitario, La Maná, Ecuador.

References

Arocena, R. (2003). El estudio de la innovación desde el sur y las perspectivas del nuevo desarrollo. Uruguay. 2003 Arteaga, M. y Lassio, V. (2011). Educación en emprendimiento en la universidad ecuatoriana: estado y oportunidades de mejora. Ecuador: Espae – Espol. Cañibano, L. (1988). Costes de investigación y desarrollo. Madrid. Escorsa, P. (1997). Tecnología e innovación en la empresa. España, 350p. González, J. (2011). Universidad, motor de la innovación empresarial (1ª Ed.) España. Netbiblo, S.L. Ministerio de Cultura y Patrimonio (2013). Creación de yachay, ikiam, unae y uniartes ya está en la asamblea nacional. Ecuador. Núñez, J. (1999). Universidad y políticas sociales de innovación. Editorial Félix Varela, La Habana – Cuba. Ramos, L. (2012). Administración de la innovación. 1ra.Ed. México: Pearson Secretaría Nacional de Planificación y Desarrollo (2012). Transformación de la matriz productiva: revolución productiva a través del conocimiento y el talento humano (1ª Ed) Ecuador: Semplades. Sutz, J. (2006). El estudio de la innovación desde el sur y las perspectivas de un nuevo desarrollo. Madrid Varela, R. (2008). Innovación empresarial. 3ra. Ed. Bogotá – Colombia: Pearson.

Published

2017-01-13

How to Cite

Albarrasin Reinoso, M. V. ., Jácome Alarcón, L. F., & Medina López, E. G. (2017). CORPORATE ENTREPRENEURSHIP FOR COMPANIES. A VIEW FROM THE CONTEMPORARY UNIVERSITY. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(1), 179–192. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/597

Conference Proceedings Volume

Section

Reflexiones

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)