A PEDAGOGICAL MODEL FOR THE STIMULATION OF THE VISUAL PERCEPTION IN CHILDREN WITH STRABISMUS AND AMBLYOPIC
Keywords:
pedagogical model; strabismus; amblyopic; visual perceptionAbstract
The Cuban Special Education is constantly searching for new alternatives to favour a greater and better stimulation of the visual perception in children with strabismus and amblyopic, from the pedagogical process. In the article, which stems from a doctor’s thesis, the main criteria that govern the design of a pedagogical model for the visual perception stimulation in children with strabismus and amblyopic are approached. The theoretical grounds assumed for the design of such a model are also revealed. In addition, the systemic relations which are established among the components of each subsystem and the system as a whole are analyzed in depth.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Yusleidys Rodríguez Aguilar, Yamisla Rodríguez Mesa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.