THE ADVISORY IN THE TEACHING OF MATHEMATICS IN DISTANCE EDUCATION, USIG THE WEB CT PLATFORM
Keywords:
teaching, mathematics, education, platformAbstract
The university Campus of the North works on a mixed modality and in distance one. Teachers who work with the modality of distance education design their own courses on line; taking into account the instructional design as well as the informative contents, which the students can take to develop the program of the subject. The platform that we use to implement these courses to the technical level and to bachelors in any specialty is the CT Web. This platform accounts for synchronic and asynchrony tools, used for the reception and checking the works done by the students, this is to provide advisory and to ease the knowledge the students are looking for in higher education.
References
Arias López, José Luís. Manual de estrategias y actividades para asesorías y tutorías. Arias López, José Luís. Manual de la asesoría y la tutoría en sistemas abiertos y a distancia. Zatarain, Antonio. Manual de Diseño de Cursos en Línea.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Ana Rosa Carrillo Avila, Silvia Elena Mota Macias; admin admin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.