THE HUMANIST FOCUS IN THE MATHEMATICS'S TEACHING PROCESS IN THE SPECIAL EDUCATION

Authors

  • Odalys Ynerarity Castro Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey
  • Delfín Sánchez Sánchez Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey

Keywords:

humanism; geometry; mathematics; correction; compensation

Abstract

We live in a world of permanent changes, in a society increasingly diverse, reason why the necessity is imposed of thinking the Mathematics as a group of knowledge for students that will make use of its competitions that allow him to understand and to improve the reality that plays them to live. To learn Mathematics from this perspective will be then to reach the development of capacities that contribute to the acting and way of the so much scholars' performance in the current society as future. The present work offers us some reflections on the humanist focus of the mathematical education for the Special Teaching emphasizing its attention so much in the focuses of the treatment of the contents as in the paper that play the methods and procedures in the process of teaching-learning of this area of the knowledge. In this sense they offer considerations keeping in mind the Mathematics's humanist focus that allow the teacher and the student to work in a preventive way in the correction-compensation starting from the mathematical contents.

Author Biographies

Odalys Ynerarity Castro, Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey

Máster en Ciencias de la Educación. Profesora Auxiliar de la Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí de Camagüey, lleva 26 años de experiencia en el sector educacional de ellos 13 en la Educación Superior, en el departamento de Educación Especial ha tenido buenos resultados investigativos, presentados en eventos nacionales e internacionales.

Delfín Sánchez Sánchez, Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey

Máster en Ciencias de la Educación. Profesor de la Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí de Camagüey, lleva 23 años de experiencia en el sector educacional de ellos 11 en la Educación Superior, en el departamento de Informática, ha tenido buenos resultados investigativos, presentados en eventos nacionales e internacionales.

References

Álvarez A. E. Álvarez y J. A. Ordaz. (S/A). Plan de desarrollo Especialidad de Conducta. Curso 2003 – 2004. Impresión ligera. Bell Rodríguez, R y R. López Machín. (2002). Convocados por la diversidad. Editorial Pueblo y Educación, C de La Habana. Hernández Carballé, M. y Rivero Rivero, M. (S/A). Una aproximación teórica a la calidad del tránsito. Ortega L y colaboradores. (1988). Acerca de la labor educativa en las escuelas para la educación de alumnos con trastornos de la conducta. Editorial Pueblo y Educación, C de La Habana. Schúkina, G. I. (1978). Los intereses cognoscitivos en los escolares. Editorial de Libros para la Educación, C de La Habana.

Published

2013-10-18

How to Cite

Ynerarity Castro, O. ., & Sánchez Sánchez, D. (2013). THE HUMANIST FOCUS IN THE MATHEMATICS’S TEACHING PROCESS IN THE SPECIAL EDUCATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 4(4), 229–236. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/207

Conference Proceedings Volume

Section

Reflexiones