THE HUMANIST FOCUS IN THE MATHEMATICS'S TEACHING PROCESS IN THE SPECIAL EDUCATION
Keywords:
humanism; geometry; mathematics; correction; compensationAbstract
We live in a world of permanent changes, in a society increasingly diverse, reason why the necessity is imposed of thinking the Mathematics as a group of knowledge for students that will make use of its competitions that allow him to understand and to improve the reality that plays them to live. To learn Mathematics from this perspective will be then to reach the development of capacities that contribute to the acting and way of the so much scholars' performance in the current society as future. The present work offers us some reflections on the humanist focus of the mathematical education for the Special Teaching emphasizing its attention so much in the focuses of the treatment of the contents as in the paper that play the methods and procedures in the process of teaching-learning of this area of the knowledge. In this sense they offer considerations keeping in mind the Mathematics's humanist focus that allow the teacher and the student to work in a preventive way in the correction-compensation starting from the mathematical contents.
References
Álvarez A. E. Álvarez y J. A. Ordaz. (S/A). Plan de desarrollo Especialidad de Conducta. Curso 2003 – 2004. Impresión ligera. Bell Rodríguez, R y R. López Machín. (2002). Convocados por la diversidad. Editorial Pueblo y Educación, C de La Habana. Hernández Carballé, M. y Rivero Rivero, M. (S/A). Una aproximación teórica a la calidad del tránsito. Ortega L y colaboradores. (1988). Acerca de la labor educativa en las escuelas para la educación de alumnos con trastornos de la conducta. Editorial Pueblo y Educación, C de La Habana. Schúkina, G. I. (1978). Los intereses cognoscitivos en los escolares. Editorial de Libros para la Educación, C de La Habana.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Odalys Ynerarity Castro, Delfín Sánchez Sánchez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.