Use of images to develop students’ written expression at the University of Holguin
Keywords:
written expression; students; imagesAbstract
A study was carried out to critically evaluate the use of images in the development of written expression in third year mechanical students at the faculty of engineering with the aim of elaborating a set of exercises to develop this skill. Up-to-date literature was reviewed and information on the use of images was analyzed appropriately according to the most important information taken from the sources. Several methods such as observation, interview, historical-logical, analysis and synthesis were used. A high number of spelling and syntax mistakes, problems in selecting appropriate lexis corresponding to level A2, difficulties in using simple expressions and phrases to describe situations in everyday life, at school, in the family or related to the future profession, the need to incorporate vocabulary and grammatical aspects in order to improve their paragraphs and to be able to write in other contexts outside school and low levels of motivation towards language learning in correspondence with the demands that this level of education poses and the challenges that the current reality imposes for future professional development were found. It was recommended the use of the set of exercises in the first years of the engineering courses.
References
Baños, C., y Vera-de la Torre, A (2020). Componentes del Habla de Dell Hymes en el Aprendizaje del Idioma Inglés. Revista Publicando, 7(23), 93-101. https://revistapublicando.org/revista/index.php/crv/article/view/2053.
Botello, S. (2013). La escritura como proceso y objeto de enseñanza. Ibagué: Universidad del Tolima, (pp 57-93). http://repository.ut.edu.co/handle/001/1039.
Crespo, A., & De Pinto, E. (2016). El desarrollo de la escritura en inglés en la educación secundaria: una misión posible. Dialógica: revista multidisciplinaria, 13(2), 28-53. https://revistas.upel.edu.ve>dialogica
García Alzola, E. (2010). Lengua y Literatura. La Habana: Editorial Pueblo y Educación, (pp. 42-68). ISBN 978-959-13-0778-1
Hammer, D. & Elby, A. (2004). Resources, framing, and transfer. En J. Mestre (Ed), Transfer of learning from a modern multidisciplinary perspective (pp.89-120). Greenwich: Information Age Publishing.
Limón Peña, M. (2008). Imagen Corporativa de la Empresa Dufemur SA. 11p. https.//repositorio.upse.edu.ec
Medina Betancourt, A. R. (2006). Didáctica de los Idiomas con enfoque de Competencia: ¿Cómo enseñar el castellano y las lenguas extranjeras en cualquier nivel de educación? CEPEDID.
Muñoz Luna, R. M. (2011). Análisis multidimensional de la escritura académica de estudiantes universitarios en inglés como lengua extranjera: Variables lingüísticas y extra-lingüísticas. [Tesis doctoral], Universidad de Málaga. Málaga.
Repilado, R. (2008). Dos Temas de Redacción. La Habana: Instituto del Libro.
Saborit, L. (2014). Sugerencias para desarrollar la escritura en las clases de inglés. Revista Habanera de Ciencias Médicas 13(4), 605-611. https://revhabanera.sld.cu
Vázquez, M. D, Rodríguez. A. E y Ramos, Y. M (2021) Sistema de ejercicios que propicien el desarrollo de la habilidad de redacción en los estudiantes de ingeniería de la universidad de Holguín. Publicado en la revista Did@scalia: didáctica y educación en Vol. 12 Núm. (2021): Edición Especial. ISSN 2224-2643, 40-49 http://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
ARK
License
Copyright (c) 2024 María Dolores Vázquez Gómez, Yander Hidalgo Pupo, Alina Elvia Rodríguez Ochoa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.