The attention to the work with solution of wombs in early childhood
Keywords:
solution of wombs, children development, first childhoodAbstract
The attention to the work with the solution of wombs from the contents of sensorial education in the childhood preschool is a necessity. It contributes the preparation of the children and girls to face complex cognitive tasks that are applied when the degree preschool like part of the system of tasks diagnostic that measure the development level reached by the infants in this period etario, concluding and that as a result these they achieve a successful school learning. In the report they think about activities for the preparation of the teachers of the degree preschool in this procedure that is achieved by means of the use of the contents of sensorial education that you/they think about for the degree preschool that allows to elevate the level of the children's development and girls in this procedure. The application of the methodological activities facilitates the teachers, to take advantage of these contents like part of the preparation that the children and girls should acquire and, to be prepared of knowledge and abilities related with the solution of wombs to elevate the results reached by these in this task diagnostic.
Downloads
References
Álvarez de Zayas, C. (1999) La Escuela en la vida. La Habana: Editorial. Pueblo y Educación.
Addine, F. (1996). Talleres educativos: una alternativa de la práctica laboral investigativa. Tesis de Doctorado. Universidad de La Habana, Cuba.
Ministerio de Educación. (1998). Programa de Educación Preescolar: cuarto ciclo: primera parte. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Cruz, R. E y Lourdes, C. (2001). El Mundo de las cantidades en las edades preescolares: La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Domínguez, P. M. y Martínez, M.F. (2001). Principales modelos pedagógicos de la Educación Preescolar. La Habana: Editorial. Pueblo y Educación.
Franco, G. O. (2006). Lectura para educadores preescolares 3. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
López, H. J. y Siverio, A. María. (1996). El diagnóstico: un instrumento de trabajo Pedagógico. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Siverio, G. A. M. (2007). El proceso educativo de los niños de o a 6 años. [Tesis de Maestría en Ciencias de la Educación]. Universidad de La Habana. Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
ARK
License
Copyright (c) 2025 Madelaine Concepción Bencosme, Yanet Leyva Gómez, Vianka Yudina Méndez García

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.