The attention to the work with solution of wombs in early childhood

Authors

  • Madelaine Concepción Bencosme Universidad de Las Tunas
  • Yanet Leyva Gómez Universidad de Las Tunas
  • Vianka Yudina Méndez García Universidad de Las Tunas

Keywords:

solution of wombs, children development, first childhood

Abstract

The attention to the work with the solution of wombs from the contents of sensorial education in the childhood preschool is a necessity. It contributes the preparation of the children and girls to face complex cognitive tasks that are applied when the degree preschool like part of the system of tasks diagnostic that measure the development level reached by the infants in this period etario, concluding and that as a result these they achieve a successful school learning. In the report they think about activities for the preparation of the teachers of the degree preschool in this procedure that is achieved by means of the use of the contents of sensorial education that you/they think about for the degree preschool that allows to elevate the level of the children's development and girls in this procedure. The application of the methodological activities facilitates the teachers, to take advantage of these contents like part of the preparation that the children and girls should acquire and, to be prepared of knowledge and abilities related with the solution of wombs to elevate the results reached by these in this task diagnostic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Madelaine Concepción Bencosme, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, Especialidad Educación Preescolar. Máster en Ciencias de la Educación. Profesora Asistente. Departamento de Educación Infantil.

Yanet Leyva Gómez, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, Especialidad Educación Preescolar. Máster en Ciencias de la Educación. Profesora Auxiliar. Departamento de Educación Infantil

Vianka Yudina Méndez García, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Educación, Especialidad Educación Preescolar. Máster en Ciencias de la Educación. Profesora Auxiliar. Departamento de Formación del profesional

References

Álvarez de Zayas, C. (1999) La Escuela en la vida. La Habana: Editorial. Pueblo y Educación.

Addine, F. (1996). Talleres educativos: una alternativa de la práctica laboral investigativa. Tesis de Doctorado. Universidad de La Habana, Cuba.

Ministerio de Educación. (1998). Programa de Educación Preescolar: cuarto ciclo: primera parte. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Cruz, R. E y Lourdes, C. (2001). El Mundo de las cantidades en las edades preescolares: La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Domínguez, P. M. y Martínez, M.F. (2001). Principales modelos pedagógicos de la Educación Preescolar. La Habana: Editorial. Pueblo y Educación.

Franco, G. O. (2006). Lectura para educadores preescolares 3. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

López, H. J. y Siverio, A. María. (1996). El diagnóstico: un instrumento de trabajo Pedagógico. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Siverio, G. A. M. (2007). El proceso educativo de los niños de o a 6 años. [Tesis de Maestría en Ciencias de la Educación]. Universidad de La Habana. Cuba.

Published

2025-04-25

How to Cite

Concepción Bencosme, M. ., Leyva Gómez, Y. ., & Méndez García, V. Y. . (2025). The attention to the work with solution of wombs in early childhood. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 16(2), 26–43. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1757

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

ARK

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)