ENHANCE VALUES IN STUDENTS IN THE CENTER OF TRAINING FOR TOURISM AT VILLA CLARA PROVINCE THROUGH ENGLISH LESSONS
Keywords:
Values; values system; tourism educationAbstract
The present paper adresses the issue of enhancing values through the teaching of English in students who are taking language classes at the Center of Training for Tourism (CCT) of Villa Clara. Working on students'values is of paramount importance in the Cuban national educational system, and the schools of tourism and hotel management are not alien to such pursuit. Bearing in mind that the afore-mentioned center is the governing body for ideological and political work concerning the human resources working for the field of tourism in the province and that the emphasis of such educational work is on the building of values, it should be easy to understand the necessity of a work such as the one presented here. It should be noted that the different study programs in the center allow for the building of values in students, and that the English language classes are an adequate space to carry out this proposal, provided a communicative approach is used. The objective of this research is to present some partial results of the working with values task at the CCT.
References
Arteaga, S. (2005). Modelo Pedagógico para desarrollar la educación para la Paz centrada en los valores morales en la escuela media superior cubana. ISP Félix Varela. Tesis doctoral en Ciencias Pedagógicas, Santa Clara, Villa Clara.
Báxter, E. (1989). La educación en valores. Tarea principal de la escuela, la familia y la sociedad. La Habana: Editorial Academia.
Chacón Arteaga, N. (1999). Formación de valores morales. PROMED. La Habana: Editorial Academia.
Huesa, Luisa M., et al. (1999). Programa de Primero, Segundo y Tercer Nivel de Formatur. La Habana.
López, M. (2016). La competencia psicopedagógica del profesor de los Centros de Capacitación del Turismo. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Villa Clara.
Marrero, M. (2009). Indicaciones para la labor conjunta a desarrollar con el Sistema Formatur. La Habana: Ministerio de Turismo. Material en soporte digital.
Ministerio de Turismo. (2015). Manual de procedimientos y funciones para la Escuela Ramal y los Centros de Capacitación del Turismo. La Habana: Material en soporte digital.
Monteagudo, E. y Acosta, H. (2013). Acerca del Sistema de Valores del Profesional del Turismo. Escuela de Hotelería y Turismo Varadero. Universidad de Matanzas.
Novoa, B. M. (2007). Modelo pedagógico para potenciar el liderazgo en escuelas de hotelería y turismo. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Santa Clara: Instituto Superior Pedagógico “Félix Varela”.
Partido Comunista de Cuba. (2011). Lineamientos de la Política Económica y Social del Partido y la Revolución.VI Congreso del PCC.
Constitución de la República. (2009). Ministerio de Educación, Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Mildrey Herrera Cruz, Yakelín Gómez Morales
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.