A HISTORICAL LOOK OF THE EDUCATION OF FIRST CHILDREN IN THE POPULAR COUNCIL CAUNAO
Keywords:
Early childhood education; Caunao Popular Council.Abstract
The local historical studies about education constitute in Cuba a source of useful knowledge to the development of the educational and pedagogical investigation, it is so since 1992 studies of this type are realized in the municipality of Cienfuegos. This historical research was conducted in the Caunao People's Council concerning early childhood education since it was found that there is insufficiency in the literature to consult that limits the quality of the educational process to the students in training to carry out their local studies and reaffirm your professional motivation Theoretical and empirical methods were applied among which are: synthetic analytical, induction, deduction, comparison, generalization, logical historical, and interviews, which corroborated the problematic raised with the objective of collecting information related to early childhood education in said Popular Council and disseminate it for the self-preparation of educators in training and all staff interested in the subject.
References
Alejo, A. (21 de Mayo de 2013). Acividades que recibia en le Kindergarten como
alumna. (M. Gutierrez, Entrevistador)
años), O. S. (10 de febrero de 2013). Historia de la Educación en el barrio de caonao.
(M. Gutierrez, Entrevistador)
Bustamante y Fernández, L. J. ( 1942-1948). Enciclopedia Popular Cubana. (Datos de
Caunao). La Habana: Cultural: Pueblo y Educación.
Calderin Sánchez, E. (6 de Abril de 2013). Actividades que desarrollaba la auxiliar de
Kindergarten. (M. Gutierrez, Entrevistador)
Castellón León, G. (s.f.). Desarrollo y evolución de la Educación Preescolar. . Recuperado
el 10 de Septiembre de 2012, de Desarrollo y evolución de la Educación Preescolar.:
http://conrado.revistas.rimed.cu
Castro, J. (20 de Marzo de 2013). Historia del kindergarten en en barrio de caonao. (M.
Gutierrez, Entrevistador)
Cuba., C. M. (s.f.). La educación preescolar en Cuba. Portal educativo Cubano.
Recuperado el 5 de febrero de 2012, de La educación preescolar en Cuba. Portal
educativo Cubano.: http://www.cubaeduca.cu
Cuellar Cartaya, M.ELENA. (2000)(s.f.). La Educación Preescolar en Cuba y el territorio
cienfueguero antes de 1959. Recuperado el 7 de mayo de 2013, de La Educación
Preescolar en Cuba y el territorio cienfueguero antes de 1959.:
http://conrado.revistas.rimed.cu
Feijó, Samuel. (1965). Los pueblos pequeños. Caonao. – En: El Mundo del Domingo.
La Habana; Sept. 19, 1965. p. 4 y 5. Ilus.
García Pérez, E. (13 de Mayo de 2013). Las actividades ke se desarrollaban en los
kindergarten. (M. Gutierrez, Entrevistador)
García Pérez, M. (23 de Abril de 2013). Historia del kindergarten en le barrio de
caonao. (M. Gutierrez, Entrevistador)
García Pérez, S. E. (15 de Septiembre de 2013). Historia de la Educación en el barrio
de caonao. (M. Gutierrez, Entrevistador)
Martí, José. Obras Completas. _ _ La Habana: Editorial de Ciencias Sociales, 1975. --
t.XX, p.147
Martínez, Carlos Alberto. (1921). Genealogía de los Martínez- Fortún "El Siglo XX". La
Habana. 1921. 200 págs.
Sánchez, O. (10 de febrero de 2013). Historia de la Educación en el barrio de Caonao.
(M. Gutierrez, Entrevistador)
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 María Elena Cuellar Cartaya, Miriam Lourdes Tenreyro Mauriz, Gisela Castellón León
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.