THE IMPORTANCE OF DIDACTIC IN THE FORMATION OF TEACHERS OF NATURAL SCIENCES

Authors

  • J.M. Abraham Universidad Nacional de San Luís. San Luís
  • R. Segovia Universidad Nacional de San Luís. San Luís
  • N. Mainero Universidad Nacional de San Luís. San Luís
  • M.L. Azar Universidad Nacional de San Luís. San Luís

Keywords:

Didactic, teachers, Natural Sciences

Abstract

Beginning from a long historical loss of identity of Didactic as a discipline and in consequence, the lack of its presence in the curriculum of teachers, in particular those of natural sciences, considering the critical checking-up, theoretical contributions and investigation in the last decades, Didactic has been reoriented as a discipline which has as object of study and reflection on the practice of teaching in particular context.

References

DAVINI, C. 1998. Conflictos en la evolución de la Didáctica. La demarcación entre la Didáctica General y las Didácticas Especiales. En: CAMILLONI, A. Y Otras. Corrientes Didácticas Contemporáneas. Bs. As. Paidos. GIMENO SACRISTÁN, J. 1988. Teoría de la enseñanza y desarrollo del currículo. Bs. As. Rei Argentina S.A. LITWIN, E. 1998. El campo de la Didáctica: la búsqueda de una nueva agenda. En: CAMILLONI, A. Y Otras. Corrientes Didácticas Contemporáneas. Bs. As. Paidos. SOLA FERNÁNDEZ, M. Escuela pública y atención a la diversidad. En: ANGULO RASCO Y OTROS, Escuela Pública y sociedad neoliberal. Miño y Dávila Editores.

Published

2010-01-28

How to Cite

Abraham, J., Segovia, R., Mainero, N., & Azar, M. (2010). THE IMPORTANCE OF DIDACTIC IN THE FORMATION OF TEACHERS OF NATURAL SCIENCES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 1(1), 65–70. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/8

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.