A LOOK AT THE CHILDHOOD FOR THE APPLICATION OF LEISURE ACTIVITIES THAT DEVELOP THE MULTIPLE INTELLIGENCES, FROM THE PREPROFESSIONAL EDUCATIONAL PRAXIS
Keywords:
Playful activities, teaching, games, multiple intelligences, learning, educational practice.Abstract
In the present article an analysis is made through the use of ludic activities focused on game exercises, for this an audit is carried out on the theoretical delimitation, to then describe the circumstance through the application of a test that estimates the diversity of several knowledge in infants of preschool, with the ultimate goal of assessing whether there is congruence in the progress of the child, as a standout among the most debatable perspectives in the field of education, so that the educational praxis of teachers is an intelligent dynamic that incorporates the actions that arose in the cooperation between teachers and children, so it is not limited to the idea of educating, in other words, to the instructive procedures that occur within the classroom, it incorporates the academic mediation that occurred when multiple intelligences exert a connection . So these three variables are associated, that is, each of them is influenced by the others, so it is essential to address them in an incorporated manner. In this sense, this article breaks down the importance of the use of recreational exercises for the improvement of different ideas and the impact of preprofessional educational praxis, since it provides activities, where the educator promotes teaching and learning to advance the process deformation.
References
Acosta, L. (2007). La recreación: una estrategia para el aprendizaje. Colombia: Editorial Kinesis.
Armstrong, T. (1999). Las inteligencias múltiples en el aula. Argentina: Manantial.
Gardner, H. (1994). Estructuras de la mente. México: Fondo de Cultura Económica.
Guerrero, F. (20 de Marzo de 2008). Inteligencias múltiples. Obtenido de http://www.monografias.com/trabajos12/intmult/intmult.shtml
Jiménez, B. (2010). Lúdica y recreación. Colombia: Magisteri.
López, L. G., & López, L. M. (2006, p.72 ). Juegos con palabras: actividades lúdicas para la práctica del vocabulario. Madrid: Editorial Edinumen.
Luca, S. (30 de Abril de 2010). El docente y las inteligencias múltiples. Obtenido de Revista Iberoamericana de Educación: http://www.rieoei.org/deloslectores/616Luca.PDF.
Madron, G. (s.f. de s.f. de 2006, p. 12). Las habilidades de la inteligencia. Obtenido de https://sites.google.com/site/inteligenciasem/inteligencias-multiples/inteligencia-naturalista
Malajovic, L. (2000). Recorridos didácticos en la educación inicial. Buenos Aires: Editorial Paidós.
Novak, J., & Gowin, B. (1988). Aprendiendo a Aprender. España: Martínez Roca.
Picardo, O. (2007). Educación y realidad: introducción a la filosofía del aprendizaje. Costa Rica: Impresora Obando S.A.
Tornero, S. Y. (2009, p.82). Las Actividades lúdicas en la clase de E/LE: ventajas e inconvenientes de su puesta en práctica. España: Edinumen.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Hipatia Alexandra Meza Intriago, Neysha Nikaela Linzán Meza, José Humberto Cárdenas Sacoto, Ericka Paola Linzán Meza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.