ORGANIZATIONAL ECO-ENVIRONMENTAL MANAGEMENT: AN EDUCATIONAL PROPOSAL
Keywords:
Environmental education, organizational eco-environmental management, formation of competenceAbstract
The formative aspect in the companies is one of the main components of the organizational management as it becomes a nucleus of dynamism of the different dimensions of this management: security and health, communication, stimulation, environment.
In this sense, promoting organizational development inevitably involves the design and application of these training processes in companies, being a process that engages all social actors of the organization.
Organizational-human development is concretized insofar as its multiple levels (individual, group, institutional, eco-environmental) are harmoniously interrelated, from the consideration of labor organizations as open social systems that are in constant relation with the environment.
Only with ecological and healthy organizations, as an expression of the level of development achieved at its different levels, synthesized in its harmonious relationship with the environment, it is possible to establish an ethical coexistence in a common enterprise project based on the relationship company-society-environment. These are the main objectives of environmental education from the organizational eco-environmental management.
References
Deroncele, A. (2017). Dinámica de la intervención psicosocial en el contexto organizacional. En el Libro: “Herramientas para la Intervención Psicosocial en el Desarrollo Humano en el Oriente Cubano, desde una Perspectiva Integradora”. ISBN: 978-3-6685-0565-0. Editorial GRIN. Alemania, p.174. URL: http://www.grin.com/es/e-book/372153/herramientas-para-la-intervencion-psicosocial-en-el-desarrollo-humano-en
Deroncele, A. y López, R. (2017). EL TRABAJO: entre necesidad material y proyecto de vida. Libro: Estudios del trabajo. Colectivo de Autores Edición: CEDEM. Universidad de la Habana, Cuba.
López, R. (2010). Principio del mínimo triple carácter. La medida psicológica. Monografía no publicada. Gabinete. Universidad de Oriente, Cuba.
Massolo, Laura. (2015). Introducción a las herramientas de gestión ambiental. Universidad Nacional de la Plata. Editorial de la Universidad de la Plata
Pons, M. y Deroncele, A. (2014). Potenciación de la competencia de gestión medioambiental. Tesis en opción al título de licenciatura en Psicología. Universidad de Oriente, Cuba.
Suárez, C. y Verdecia, A. (2006). Manual de trabajo para promotores de la Educación Ambiental en la comunidad. Centro De Estudios Cuba-Caribe “José Antonio Portuondo”. Universidad De Oriente, Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Javier Reyes Solórzano, Ángel Deroncele Acosta, Ramiro Gross Tur
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.