THE SCIENCE-TECHNOLOGY-SOCIETY LINK: THE DYNAMIZING FACTOR OF PRE-PROFESSIONAL PRACTICE
Keywords:
Higher Education; University-Society; academic work; pre professional practices.Abstract
In the Higher Education Institutions in Ecuador, the university-society link is a trend in the undergraduate level, raised in the Organic Law of Higher Education and its Regulations of Academic Regime, which has led to a series of actions within the Faculty of Management, Development and Executive Secretarial of at the Lay Eloy Alfaro University of Manabí, where the present study is carried out with the objective of knowing the importance of the academic work of the teachers and the way in which it is projected to the society through the students who carry out pre-professional practices in companies that support local and regional economic development, through the efficient use of available technological tools.
References
Andreiev, L. (1979). La ciencia y el progreso social, Editorial Progreso, Moscú.
Bastacini, M.C. (1992). La Sistematización de la Práctica pre-profesional.
Bunge, M. “Paradigmas y revoluciones en ciencia y técnica”. Clasificación de las ciencias.
Fabelo, J.R. (1989). Práctica, conocimiento y valoración, Ciencias Sociales, 1989.
Kedrov, B. (1976). Acerca de las leyes del desarrollo de la ciencia, Editorial de Ciencias Sociales.
Paladino, E. (2002). “La teoría y la Práctica” Un enfoque interdisciplinario para la acción. Editorial Espacio. Buenos Aires.
Pérez, E. (2000). Institucionalización de la ciencia valores epistémicos y contextuales: un caso ejemplar.
Reglamento de Prácticas Preprofesionales de la Facultad de Secretariado Ejecutivo. (2015)
Reglamento de Régimen Académico de la Educación Superior (2014). Ecuador.
Rodríguez, Z. (1985). Filosofía, ciencia y valor, Ciencias Sociales.
Schön, D. (1987). Educating the reflective practitioner: towards a newdesign for teaching and learning in the professions. San Francisco: Jossey -Bass Publishers.
Torres, C. y Zapata, A. (2010) “Prácticas de formación profesional en (...). Un acercamiento al desarrollo de competencias y desempeños” Plan meso curricular de la Carrera Secretariado Ejecutivo.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Daysi Calderón, Liliam Lino Soriano, Sara Bozada Meza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.