THE SCIENCE-TECHNOLOGY-SOCIETY LINK: THE DYNAMIZING FACTOR OF PRE-PROFESSIONAL PRACTICE

Authors

  • Daysi Calderón Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Liliam Lino Soriano Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Sara Bozada Meza Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Keywords:

Higher Education; University-Society; academic work; pre professional practices.

Abstract

In the Higher Education Institutions in Ecuador, the university-society link is a trend in the undergraduate level, raised in the Organic Law of Higher Education and its Regulations of Academic Regime, which has led to a series of actions within the Faculty of Management, Development and Executive Secretarial of at the Lay Eloy Alfaro University of Manabí, where the present study is carried out with the objective of knowing the importance of the academic work of the teachers and the way in which it is projected to the society through the students who carry out pre-professional practices in companies that support local and regional economic development, through the efficient use of available technological tools.

Author Biographies

Daysi Calderón, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Profesora de Redacción Comercial en la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Master en Género; Equidad y Desarrollo Sostenible.

Liliam Lino Soriano, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Profesora de Cultura Organizacional y Comercio Exterior de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Master en Desarrollo de la Inteligencia y Educación.

Sara Bozada Meza, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí

Profesora de Sistemas de Archivo en la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Master en Gerencia Educativa.

References

Andreiev, L. (1979). La ciencia y el progreso social, Editorial Progreso, Moscú.

Bastacini, M.C. (1992). La Sistematización de la Práctica pre-profesional.

Bunge, M. “Paradigmas y revoluciones en ciencia y técnica”. Clasificación de las ciencias.

Fabelo, J.R. (1989). Práctica, conocimiento y valoración, Ciencias Sociales, 1989.

Kedrov, B. (1976). Acerca de las leyes del desarrollo de la ciencia, Editorial de Ciencias Sociales.

Paladino, E. (2002). “La teoría y la Práctica” Un enfoque interdisciplinario para la acción. Editorial Espacio. Buenos Aires.

Pérez, E. (2000). Institucionalización de la ciencia valores epistémicos y contextuales: un caso ejemplar.

Reglamento de Prácticas Preprofesionales de la Facultad de Secretariado Ejecutivo. (2015)

Reglamento de Régimen Académico de la Educación Superior (2014). Ecuador.

Rodríguez, Z. (1985). Filosofía, ciencia y valor, Ciencias Sociales.

Schön, D. (1987). Educating the reflective practitioner: towards a newdesign for teaching and learning in the professions. San Francisco: Jossey -Bass Publishers.

Torres, C. y Zapata, A. (2010) “Prácticas de formación profesional en (...). Un acercamiento al desarrollo de competencias y desempeños” Plan meso curricular de la Carrera Secretariado Ejecutivo.

Published

2016-12-02

How to Cite

Calderón, D. ., Lino Soriano, L., & Bozada Meza, S. (2016). THE SCIENCE-TECHNOLOGY-SOCIETY LINK: THE DYNAMIZING FACTOR OF PRE-PROFESSIONAL PRACTICE. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(3), 259–270. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/509

Conference Proceedings Volume

Section

Reflexiones