REASONS TO STUDY A MASTER DEGREE IN ECUADOR: ACHIEVEMENT, POWER OR NEED?

Authors

  • María Eulalia Chávez Rivera Universidad Internacional SEK.
  • Viviana Neira Gómez Universidad Internacional SEK.
  • Carmen Amelia Coral Guerrero Universidad Internacional SEK.

Keywords:

Affiliation; achievement; motivation; need, power.

Abstract

This academic essay, addresses the issue of motivation of Ecuadorian professionals for graduate studies, analyzing from various psychological perspectives, taken into account several theories of human motivation needs, using a market research approach. The study concludes that people who continue their graduate studies do it to satisfy their need for achievement, so it
was evident that many more women every day look in their studies an opportunity to gain power from different labor positions.

Author Biographies

María Eulalia Chávez Rivera, Universidad Internacional SEK.

Magister en Administración y Marketing. Especialista en Gerencia Administrativa. Diplomado Superior en
Gestión de Marketing. Docente Universidad Internacional SEK. Coordinadora de Maestría en Comercio con mención en Negocios Internacionales. Universidad Internacional SEK.

Viviana Neira Gómez, Universidad Internacional SEK.

Magister en Administración. Administradora de empresas. Docente Universidad Internacional SEK. Carrera de Negocios Internacionales y MBA. Coordinadora de la Maestría en Administración de Negocios (M.B.A.). du.ec

Carmen Amelia Coral Guerrero, Universidad Internacional SEK.

Doctoranda en Ciencias Económicas y Empresariales. Docente de pregrado y maestría. Master on Continuing
Education, Profesional en Comercio Internacional, Coordinadora de la Carrera de Negocios Internacionales Universidad Internacional SEK.

Published

2015-12-23

How to Cite

Chávez Rivera, M. E. ., Neira Gómez, V., & Coral Guerrero, C. A. (2015). REASONS TO STUDY A MASTER DEGREE IN ECUADOR: ACHIEVEMENT, POWER OR NEED?. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 6(6), 123–132. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/439

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial