THE PAPER: A LANGUAGE PRESENTATION OF SCIENTIFIC TEXT

Authors

  • Grey Zita Gean Zambrano Intriago Universidad Técnica de Manabí
  • Maricela Messeguer Mercade Universidad Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero, Holguín
  • Juana Dolores Sarmiento Cueva Universidad Técnica de Manabí

Keywords:

Speech; language; communication; knowledge; writing.

Abstract

In this article the importance of language to show presentations of scientific text is underlined: the speech, as one way to publicize explicitly linking the essential language for the socialization of knowledge and information. So that the act of communicating information results in a scientific research thesis or other theories, are increasingly imperative days ago by its didactic nature and the best form of analysis and troubleshooting. It concludes with suggestions that should be taken into account in order to communicate clearly, accurately and concisely reasoning, ideas, opinions with good writing and compliance with the language accompanied proper style and text organization.

Author Biographies

Grey Zita Gean Zambrano Intriago, Universidad Técnica de Manabí

Coordinadora de Posgrado y Docente de la Facultad de Filosofía Letras y Ciencias de la Educación de la Universidad Técnica de Manabí. Ecuador. Licenciada en Ciencias de la Educación Especialización Castellano y Literatura. Magíster en Gerencia de Proyectos Educativos y Sociales.

Maricela Messeguer Mercade, Universidad Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero, Holguín

Docente de la Universidad Ciencias Pedagógicas de Holguín, Cuba. Licenciada en Educación Superior especialización Español y Literatura. Doctora en Ciencias Pedagógicas

Juana Dolores Sarmiento Cueva, Universidad Técnica de Manabí

Directora del Instituto de Posgrado de la Universidad Técnica de Manabí. Ecuador. Docente de la Facultad de Ciencias de la Salud. Licenciada en Enfermería. Magíster en Docencia Universitaria e Investigación Universitaria.

References

Castillo, T. (2004). Escribir y leer en la universidad: responsabilidad compartida entre alumnos, docentes e instituciones. En P. Carlino (Coord.). Leer y escribir en la universidad. Textos en Contexto, 6 (pp. 5-21). Buenos Aires: Lectura y Vida / Asociación Internacional de Lectura.

Chan, M. (2001). Objeto de aprendizaje: una herramienta para la innovación educativa. pág. 15

Linares, M. (2014). Historia y comunicación social Vol. 19. pág 808

Linares, M; Santovenia, R. (2012). Buenas Prácticas comunicar e informar. Editorial Academia, La Habana.

Parodi, G. Ed. (2005). Reseña Discurso especializado e instituciones formadoras. Revista Signos 2006, 39(61) 303-307. pág. 71.

Paula, C. (2005). Educación, lenguaje y sociedad vol. No.3. La ponencia. Asociación del Secretariado Profesional de Madrid (2009). Recuperado 19-05-2015 Disponible en: http://www.geoscopio. com/escaparate/docs2.pl?url=/empresas/aspm/documentos/Modelos%20de%20documento/ponencias.pdf&accion=abajo

Santovenia, J; Linares, M. (2011). Curso de redacción de documentos científicos desde la perspectiva de las ciencias de la información. Ciencias de la Información, vol. 42, núm. 2, mayo-agosto, pp. 71-73.

Scardamalia, M. Y; Bereiter, C. (1985). “Development of dialectical processes in composition”. En D. Olson, N. Torrance Y A. Hildyard (Eds.), Literacy, Language and Learning. Cambridge: C.U.P. Capítulo 119: 963-970.

Published

2015-10-08

How to Cite

Zambrano Intriago, G. Z. G. ., Messeguer Mercade, M., & Sarmiento Cueva, J. D. (2015). THE PAPER: A LANGUAGE PRESENTATION OF SCIENTIFIC TEXT. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 6(3), 121–128. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/384

Conference Proceedings Volume

Section

Investigaciones