EFFECTIVENESS AND EFFICIENCY OF SCHOOL PREVENTION PROGRAM AND FAMILY "AMONG ALL" OF ASSOCIATION MAN PROJECT
Keywords:
drugs addictions prevention, addictions, legal drugs, illegal drugs, strategiesAbstract
The research presented deals with the evaluation of the school program and family Prevention "Among All", belonging to the Association Man Project, in order to present to the scientific community's strengths and weaknesses to continue to improve in the line of work that raises the National Plan on Drugs (NPD) around national drugs Strategy 2009-2016. The evaluation program is intended for students, families from 1st to 4th of Secondary Education and indirectly to the teachers who implement the program in classrooms so. The study was conducted in the city of Cordoba (Spain). The working methodology consisted of a mixed methodology of quantitative and qualitative, developed in a longitudinal study of four years, beginning in the academic year 2006-2007 and ending in 2009-2010. The results obtained is that the very positive program raises issues relating to work and family, with the moonstruck and the teaching team, but at the same time to adapt to the changes of adolescence should be more visually appealing, incorporate more activities interactive and associated with Information and Communication Technologies (ICT) and have a flexible to suit the needs of students, families and the school itself looks.
References
Comisión de Prevención (2002). Programa de Prevención Universal Escolar y familiar “Entre Todos”. Aravaca: Asociación Proyecto Hombre. Ministerio de Sanidad y Política Social (2009). Evaluación Final de la Estrategia nacional sobre drogas 2000-2008. Madrid: Plan Nacional sobre drogas. Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad (2012). Informe Nacional 2012 (datos 2011) al Observatorio Europeo de drogas y toxicomanías por el Punto Focal Nacional Reitox. Madrid: Delegación Plan Nacional Sobre Drogas. Ministerio del Interior (2009). Estrategia Nacional sobre drogas 2009-2016. Madrid: Plan Nacional sobre drogas. Mrazek, P.J y Haggerty, R.J., eds. (1994). Reduciendo los riesgos para trastornos mentales: Fronteras para la investigación de intervención preventiva. En Organización Mundial de la Salud (2004).Prevención de los Trastornos Mentales: INTERVENCIONES EFECTIVAS Y OPCIONES DE POLÍTICAS. Ginebra: OMS. National Crime Prevention Centre (2009). School-Based drug abuse prevention: promising and successful programs. Canadá: National Crime Prevention Centre. Rubio, M.J. y Varas, J. (1999). El análisis de la realidad en la intervención social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Editorial CCS. Tobler Research Associates (2000). Adolescents Respond Best to Interactive Drug Prevention Programs. Journal of Primary Prevention, 20(4), p. 275-336.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Belén Quintero Ordóñez, José Antonio Ortega Carrillo, Juan Antonio Fuentes Esparrell
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.