FROM THE SCHOOL LIBRARY ACTIVITIES TO STRENGTHEN CITIZENS LIVING STANDARDS IN THE TEACHERS

Authors

  • Elizabeth Manso Armas Filial Universitaria Municipal Haydée Santamaría Cuadrado. Universidad de Las Tunas. Amancio, Las Tunas. Cuba.

Keywords:

civic formation; school libraries; civic coexistence; educational activities; norms of coexistence

Abstract

School libraries offer services that facilitate access to information. Are conducted, and various activities that contribute to the formation of the love of reading and books, as well as the training of students and teachers in the use of information. This paper proposes a set of activities that complement the systematic work that takes place in the classroom, contribute to the cultural development of pupils and teachers, as well as provide a means of recreation. The practical significance lays in the introduction, in school practice, educational activities to promote reading aimed at strengthening coexistence standards in the teacher and their newness in the relationship between civic education process and rules of coexistence, defining the latter as the content of this process and in this sense substantiate the potential of the library.

Author Biography

Elizabeth Manso Armas, Filial Universitaria Municipal Haydée Santamaría Cuadrado. Universidad de Las Tunas. Amancio, Las Tunas. Cuba.

Licenciada. Profesora Asistente.

References

Labarrere, G. (2001). Pedagogía. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Lastre, L. (2011). Actividades educativas para fortalecer las normas de convivencia ciudadana en los estudiantes de la Educación Técnica y Profesional. Tesis en opción del título académico de Máster en Ciencias de la Educación. Amancio, (Soporte digital) Llorach, E. (1980) Selec. Fábulas de Esopo, La Habana, Ed. Gente Nueva. Llorach, E. (1983) Manual de educación Formal, 3ª ed. La Habana, Ministerio de Educación. MINED (2009). Cuaderno de Trabajo I. Educación Cívica. Séptimo Grado. La Habana Editorial Pueblo y Educación. MINED. (1983) Carlos Manuel de Céspedes. En Manual de educación Formal, 3ª ed. La Habana, Ministerio de Educación (MINED), p 114-115. MINED. (1983) Ignacio Agramonte, 116-117, En Manual de educación Formal, 3ª ed. La Habana, Ministerio de Educación. MINED. (2009) Cartas a María Mantilla, A mi María, Cabo Haitiano 9 de abril, 1895, p 101-106, En Cuadernos Martianos II, Secundaria Básica/ Selec. Cintio Vitier, 5ª reimp. La Habana, Ed. Pueblo y Educación. MINED. (2009) Céspedes y Agramonte, p 5-10, En Cuadernos Martianos II, Secundaria Básica/ Selec. Cintio Vitier, 5ª reimp. La Habana, Ed. Pueblo y Educación, 2009. MINED. (2009). Proyecto de resolución/Bibliotecas escolares, La Habana. Núñez, E. y otros (2010) Saber comportarse, La Habana, Ed. Pueblo y Educación. Rodríguez, L; Balmaseda, O. (2009). Actividades para leer, pensar y disfrutar, la Habana, Ed. Pueblo y Educación. Torroella, G. (2002). Aprender a convivir, 2ª ed., La Habana, Ed. Pueblo y Educación.

Published

2013-09-04

How to Cite

Manso Armas, E. . (2013). FROM THE SCHOOL LIBRARY ACTIVITIES TO STRENGTHEN CITIZENS LIVING STANDARDS IN THE TEACHERS. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 4(6), 15–26. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/227