FROM THE SCHOOL LIBRARY ACTIVITIES TO STRENGTHEN CITIZENS LIVING STANDARDS IN THE TEACHERS
Keywords:
civic formation; school libraries; civic coexistence; educational activities; norms of coexistenceAbstract
School libraries offer services that facilitate access to information. Are conducted, and various activities that contribute to the formation of the love of reading and books, as well as the training of students and teachers in the use of information. This paper proposes a set of activities that complement the systematic work that takes place in the classroom, contribute to the cultural development of pupils and teachers, as well as provide a means of recreation. The practical significance lays in the introduction, in school practice, educational activities to promote reading aimed at strengthening coexistence standards in the teacher and their newness in the relationship between civic education process and rules of coexistence, defining the latter as the content of this process and in this sense substantiate the potential of the library.
References
Labarrere, G. (2001). Pedagogía. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Lastre, L. (2011). Actividades educativas para fortalecer las normas de convivencia ciudadana en los estudiantes de la Educación Técnica y Profesional. Tesis en opción del título académico de Máster en Ciencias de la Educación. Amancio, (Soporte digital) Llorach, E. (1980) Selec. Fábulas de Esopo, La Habana, Ed. Gente Nueva. Llorach, E. (1983) Manual de educación Formal, 3ª ed. La Habana, Ministerio de Educación. MINED (2009). Cuaderno de Trabajo I. Educación Cívica. Séptimo Grado. La Habana Editorial Pueblo y Educación. MINED. (1983) Carlos Manuel de Céspedes. En Manual de educación Formal, 3ª ed. La Habana, Ministerio de Educación (MINED), p 114-115. MINED. (1983) Ignacio Agramonte, 116-117, En Manual de educación Formal, 3ª ed. La Habana, Ministerio de Educación. MINED. (2009) Cartas a María Mantilla, A mi María, Cabo Haitiano 9 de abril, 1895, p 101-106, En Cuadernos Martianos II, Secundaria Básica/ Selec. Cintio Vitier, 5ª reimp. La Habana, Ed. Pueblo y Educación. MINED. (2009) Céspedes y Agramonte, p 5-10, En Cuadernos Martianos II, Secundaria Básica/ Selec. Cintio Vitier, 5ª reimp. La Habana, Ed. Pueblo y Educación, 2009. MINED. (2009). Proyecto de resolución/Bibliotecas escolares, La Habana. Núñez, E. y otros (2010) Saber comportarse, La Habana, Ed. Pueblo y Educación. Rodríguez, L; Balmaseda, O. (2009). Actividades para leer, pensar y disfrutar, la Habana, Ed. Pueblo y Educación. Torroella, G. (2002). Aprender a convivir, 2ª ed., La Habana, Ed. Pueblo y Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Elizabeth Manso Armas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.