Writing research genres in the English Teacher Education Course

Authors

  • Orlando Alberteris Galbán Universidad “Ignacio Agramonte” de Camagüey
  • Maylin Rodríguez Universidad “Ignacio Agramonte” de Camagüey
  • Daymara Álvarez Martín Universidad “Ignacio Agramonte” de Camagüey

Keywords:

writing, research genres, communicative competence, research competence, comprehension

Abstract

The article deals with writing types of research genres in the English Teacher Education Course, and offers a description of some theoretical and didactic fundamentals for the production of types of research genres. Three steps to work out discursive processes of comprehension, production and socialization are distinguished. These processes are developed as an expression of the integration of research and communicative formation. Linguistic and discursive markers that typified communicative functions in each section of research papers, in particular of the graduation thesis, are revealed.

Author Biographies

Orlando Alberteris Galbán, Universidad “Ignacio Agramonte” de Camagüey

Licenciado en Educación, Especialidad Lengua Inglesa. Máster en Ciencias. Departamento de Lenguas Extranjeras 

Maylin Rodríguez, Universidad “Ignacio Agramonte” de Camagüey

Licenciada en Lengua Rusa con Segunda Lengua: Francés. Departamento de Lenguas Extranjeras 

Daymara Álvarez Martín, Universidad “Ignacio Agramonte” de Camagüey

Licenciada en Lengua Alemana con Segunda Lengua: Inglés. Máster en la Educación Superior. Departamento de Lenguas Extranjeras 

Published

2023-11-23

How to Cite

Alberteris Galbán, O., Rodríguez, M., & Álvarez Martín, D. . (2023). Writing research genres in the English Teacher Education Course. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 14(5), 268–297. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1775

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

ARK