Website for learning electricity contents by ninth graders

Authors

  • Dayan Espinosa Diaz Universidad de Las Tunas
  • Carlos José Pérez Cartón Universidad Las Tunas

Keywords:

Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, Educación Laboral, Electricidad, sitio web

Abstract

The work addresses one of the most current problems, such as the potential of Information and Communications Technologies as a means of teaching for the study of the subject Labor education. The review of a varied bibliography showed that, although there is research carried out from this perspective, the importance that teachers should give to this subject is not enough yet, so a website was created for learning the contents of electricity in ninth grade students, in order to help the student produce and organize knowledge, with the support of new technologies. This educational practice strengthens the development of self-learning and therefore makes the search for information more effective regarding this unit of the Labor Education subject.

References

Área, M. (2003). De los Webs Educativos al Material Didáctico Web"/ Artículo publicado en la revista Comunicación y Pedagogía nº 188.

Colectivo de Autores (2006). Curso Básico de Medios de Enseñanza. Departamento de Medio de Enseñanza. UCP “Pepito Tey”, Las Tunas.

Cuba. Ministerio de Educación. (2006). Modelo de Escuela Secundaria básica. [versión digital]. La Habana.

Cuba. Ministerio de Educación. (2012). Programa de Asignatura Metodología de la enseñanza de la Educación Laboral para la Secundaria básica. [versión digital]. La Habana.

González, V. (1979). Medios de enseñanza. La Habana, Pueblo y Educación.

Pupo, N. (2006). El desarrollo de la cultura energética en estudiantes de secundaria básica, mediante una concepción didáctica integradora. Tesis Doctoral. Holguín: ISP “José de la Luz Y Caballero”.

Published

2022-01-31 — Updated on 2022-02-09

Versions

How to Cite

Espinosa Diaz, D., & Pérez Cartón, C. J. (2022). Website for learning electricity contents by ninth graders. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 13(1), 68–85. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1286 (Original work published January 31, 2022)

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

ARK