GUIDANCE AND PROFESSIONAL MOTIVATION FROM TEACHING CABINET
LA ORIENTACIÓN Y MOTIVACIÓN PROFESIONAL DESDE EL GABINETE DIDÁCTICO
Abstract
The article assesses the importance of teaching cabinets to address professional orientation and motivation in the context of teacher training. The theoretical perspective of this study is given by the predictive and transformative character of the didactic models in the direction of the process of professional orientation and education of the pedagogical professional motivation. The result from the theoretical point of view is found in the foundation of the theoretical, methodological and practical components of the model as the basis for the implementation of teaching cabinets and their integration into the processes of professional orientation and motivation. The practical result focuses on the development of the pedagogical skills of the education professional during his initial and ongoing training. The actuality of the topic responds to the need to stimulate the responsible selection of professions, to the permanent increase of professional motivation as basic premises for the promotion of pedagogical innovation in educational contexts.
References
Davidov, V. (1980). Tipos de generalización en la enseñanza. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.
Neuner, G. y otros (1981) Pedagogía. Ed: Libros para la Educación. La Habana, Cuba
Pérez, D. (2001). Academic Underachievement in Cuban University Students. Acognitive Perspective in the Problem Solving Context. Drukkerij Q.BV Nijmegen. Holland.
Sálamo, I, (2011). Alternativa metodológica para la modelación de actividades en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Material impreso.
Sheptulín, A. P. (1983). El método dialéctico del conocimiento. Ed. Progreso. Moscú.
Valdés, R. (2004). Diccionario del pensamiento martiano. Editorial de Ciencias Sociales. La Habana.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2021 Regla Alicia Sierra Salcedo, Mercedes Cristina Gutiérrez Mazorra, Sonia Peña Valdés
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.