LABOR PRACTICE FROM AN INTEGRATING CONCEPTION IN THE INITIAL TRAINING OF THE TEACHER IN CAREER TRAINING LABOR EDUCATION
LA PRÁCTICA LABORAL DESDE UNA CONCEPCIÓN INTEGRADORA
Keywords:
Practice, Labor, Components, Integrate.Abstract
Higher Education requires a professional committed to the tasks demanded by society and at the same time can creatively solve professional problems that arise in the classroom. Work practice constitutes a source of knowledge acquisition, which is related to their scientific-investigative activity, fosters the emergence of new needs, the increase in motivational levels and pedagogical professional identity, which is reflected in their modes of action . In the Labor Education career, due to the insufficient motivation of the teachers in training towards this career after completing studies in the pre-university, the poor systematicity of the teachers when executing the actions provided in the curricular strategy to develop it from practice, taking into account takes into account the psychosocial characteristics of teachers in training and in tutoring shifts; which limits the integration process of the work practice with the components. For this, activities are proposed as a way to integrate the academic, labor, research and extension components.
References
Borrero, R.Y. y Gamboa, M.E. (2014). La orientación profesional en la formación laboral-investigativa para la Educación General Media Básica y Superior. En V.M. Cortina (Presidencia), La formación vocacional y orientación vocacional. Simposio llevado a cabo en el I Foro de Integración Técnico-Pedagógico FORINTUNAS 2014, Las Tunas, Cuba.
Borrero, R.Y. y Gamboa, M.E. (2015). La formación laboral en la carrera de los profesionales de la Educación. Boletín Redipe, 4(2), 22-32.
Colectivo de autores. (2010). Disciplina: Formación Laboral Investigativa, carrera Educación Laboral-Informática. La Habana.
Colectivo de autores. (2015). Programa disciplina Formación Laboral Investigativa. La Habana.
Colectivo de autores. (2017). Experiencia acerca de la formación laboral investigativa de los profesionales en formación. Holguín
Downloads
Published
Versions
- 2021-11-29 (2)
- 2021-11-29 (1)
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2021 Magalys Macías Tamayo, Maribel Pozo Reyes, Gabriel Castillo López
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.