This is an outdated version published on 2021-11-29. Read the most recent version.

LABOR PRACTICE FROM AN INTEGRATING CONCEPTION IN THE INITIAL TRAINING OF THE TEACHER IN CAREER TRAINING LABOR EDUCATION

LA PRÁCTICA LABORAL DESDE UNA CONCEPCIÓN INTEGRADORA

Authors

  • Magalys Macías Tamayo CTC, FMC,CDR,PCC
  • Maribel Pozo Reyes Departamento Educación Laboral de la Universidad de Las Tunas
  • Gabriel Castillo López Universidad de Las Tunas

Keywords:

Practice, Labor, Components, Integrate.

Abstract

Higher Education requires a professional committed to the tasks demanded by society and at the same time can creatively solve professional problems that arise in the classroom. Work practice constitutes a source of knowledge acquisition, which is related to their scientific-investigative activity, fosters the emergence of new needs, the increase in motivational levels and pedagogical professional identity, which is reflected in their modes of action . In the Labor Education career, due to the insufficient motivation of the teachers in training towards this career after completing studies in the pre-university, the poor systematicity of the teachers when executing the actions provided in the curricular strategy to develop it from practice, taking into account takes into account the psychosocial characteristics of teachers in training and in tutoring shifts; which limits the integration process of the work practice with the components. For this, activities are proposed as a way to integrate the academic, labor, research and extension components.

Author Biographies

Maribel Pozo Reyes, Departamento Educación Laboral de la Universidad de Las Tunas

Doctora en Medicina Veterinaria. Máster en Nuevas Tecnología para la Educación, con categoría docente principal de Profesor auxiliar.

Gabriel Castillo López, Universidad de Las Tunas

Estudiante de segundo año del Curso Diurno, Carrera Licenciatura en Educación, Especialidad Educación Laboral.

References

Borrero, R.Y. y Gamboa, M.E. (2014). La orientación profesional en la formación laboral-investigativa para la Educación General Media Básica y Superior. En V.M. Cortina (Presidencia), La formación vocacional y orientación vocacional. Simposio llevado a cabo en el I Foro de Integración Técnico-Pedagógico FORINTUNAS 2014, Las Tunas, Cuba.

Borrero, R.Y. y Gamboa, M.E. (2015). La formación laboral en la carrera de los profesionales de la Educación. Boletín Redipe, 4(2), 22-32.

Colectivo de autores. (2010). Disciplina: Formación Laboral Investigativa, carrera Educación Laboral-Informática. La Habana.

Colectivo de autores. (2015). Programa disciplina Formación Laboral Investigativa. La Habana.

Colectivo de autores. (2017). Experiencia acerca de la formación laboral investigativa de los profesionales en formación. Holguín

Published

2021-11-29

Versions

How to Cite

Macías Tamayo, M., Pozo Reyes, M. ., & Castillo López, G. . (2021). LABOR PRACTICE FROM AN INTEGRATING CONCEPTION IN THE INITIAL TRAINING OF THE TEACHER IN CAREER TRAINING LABOR EDUCATION: LA PRÁCTICA LABORAL DESDE UNA CONCEPCIÓN INTEGRADORA. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 12(5), 39–48. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1208

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos