INTERCULTURALITY IN ECUADORIAN UNIVERSITY STUDENTS

Authors

  • Raúl Cárdenas Quintana Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Olga Lorena González Ortiz Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Tito Marcelo Recalde Chávez Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Johana Anabel Garzón González Universidad Técnica de Cotopaxi
  • Telmo Edwin Vaca Cerda Universidad Técnica de Cotopaxi

Keywords:

Culture; Pluriculturality; Multiculturality; Intercultural formation.

Abstract

The University is an especial space where can build, develop, and apply the universal, national or institutional culture, but the difference among other educative centers with the same function is the cultural, formative and socio cultural intention and with the mayor social interests of automotivation and determination by an ascendant construction of the cultural interests that is developed specifically in that university, it has as an important agent of change with a high ethic content and with high level of a formative autorreflection as a result of a socio-individual necessity. The universities are available for giving answers to the exigencies of the pluriculturality and multiculturality in order to create some socio-cultural learning spaces. Only in this educative environment is possible to stablish that “space” of reflection among teachers and no teachers and permits to give distance in the traditional conception of academic and scientific community, relevant theology integration between valuation and the intercultural scientific interactivity with expression of formation and the intercultural systematization

Author Biographies

Raúl Cárdenas Quintana, Universidad Técnica de Cotopaxi

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Docente de la Facultad de Ciencias Humanas y Educación. Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Olga Lorena González Ortiz, Universidad Técnica de Cotopaxi

Ph.D. Docente de la Facultad de Ciencias Humanas y Educación. Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Tito Marcelo Recalde Chávez, Universidad Técnica de Cotopaxi

Magister. Docente de la Facultad de Ciencias Administrativas. Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Johana Anabel Garzón González, Universidad Técnica de Cotopaxi

Docente de la Facultad de Ciencias Humanas y Educación. Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

Telmo Edwin Vaca Cerda, Universidad Técnica de Cotopaxi

Docente de la Facultad de Ciencias Humanas y Educación. Universidad Técnica de Cotopaxi. Ecuador.

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Published

2017-02-13

How to Cite

Cárdenas Quintana, . R. ., González Ortiz, O. L., Recalde Chávez, T. M., Garzón González, J. A., & Vaca Cerda, T. E. (2017). INTERCULTURALITY IN ECUADORIAN UNIVERSITY STUDENTS. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(2), 255–264. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1008

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Reflexiones