FONIC ANALYSIS OF SIX-YEAR-OLD GIRLS AND BOYS
Keywords:
phoneme; language; personality.Abstract
The preschool age is a fundamental stage in the entire development of the child's personality, a stage in which it is difficult to assimilate knowledge about phonic analysis. This research has the purpose of favoring the assimilation of the contents of Phonic Analysis in the children of the sixth year of life of the Infantile Circle "Amiguitos de Nicaragua", since in this stage it is where the bases are formed to achieve a phonic culture of language. The object of study of the investigation lies in the phonic analysis in the educational process of the area of Mother Tongue in the sixth year of life. It aims to: the elaboration of a Workbook containing a system of exercises aimed at favoring the assimilation of the contents of Phonic Analysis for the sound analysis of the words using the graphical representation in the girls and boys of the sixth year of life Of the Infantile Circle "Amiguitos of Nicaragua" of the municipality Niquero. Theoretical, empirical and mathematical methods were used. The practical contribution is given in offering the workbook that allows to favor the contents of Phonic Analysis, for the sound analysis of the word and to apply them in the educational practice. It is current, since it constitutes a problem in the Preschool Education and specifically in the teaching of the Mother Language.
References
Colomer, T. (1996). La evolución de la enseñanza literaria. Aspectos didácticos de la Lengua y Literatura, 8, 27.
García, E. (1992). Lengua y Literatura. La Habana: Pueblo y Educación.
López, M. I. (11 de mayo de 2008). Didáctica de la Lengua. Obtenido de http://www.feeye.uncu.edu.ar/web/lengua/did_lengua/anteriores/Unidad_1.pdf
Martínez, F. (1998). La estimulación temprana: enfoques, problemáticas y proyecciones. La Habana: CELEP.
Rodríguez, M. (22 de mayo de 2003). ¿Literatura y Matemática en la primera infancia? Obtenido de http://preescolar.cubaeduca.cu/medias/pdf/literatura-matematica.pdf
Sánchez-Miguel, E. (2006). Algunas reflexiones sobre infancia y aprendizaje. Journal for the study of Education and Development, 131-135.
Sojin, F. (1997). El desarrollo del lenguaje en los niños y niñas de edad preescolar. La Habana: Pueblo y Educación.
Solé, I. (1998). Estrategias de lectura (Octava ed.). Barcelona: Graó.
Wichi, M., Rivero, J., & Echemendía, A. E. (22 de julio de 2015). La preparación de los docentes en formación en la habilidad de narrar. Obtenido de http://biblioteca.uniss.edu.cu/sites/default/files/CD/Yayabociencia%202015/documentos/16-Ciencias_Pedag/58Maritza%20Wichi%20Blanco.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Yarianna Matos Aguilar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.