LINKING OPTIONAL AND PRACTICS SUBJECTS OF PROCEDURAL LAW WITH JUDICIAL PERFORMANCE IN CUBA. A TEACHING-LEARNING METHOD
Keywords:
Civil Litigation; optatives subjects; practical subjects; court action; legal education.Abstract
Legal Education in general has long been subject to disparate concepts especially linked to socio- political and legal progress of each nation. This has led to the existence of criteria but not so divergent, but, when you give more importance and effectiveness of teaching methods over others. In particular, regarding the teaching of procedural law and within that, the Civil Procedural Law in Cuba, will occupy our attention in the comments below. Show a possible way that can compete with their results, with respect to traditional methods of teaching of this subject of vital importance within the Cuban legal system.
References
Arrásola Jaramillo, Fernando. Algunas reflexiones con respecto a la enseñanza del Derecho Procesal. Revista de Derecho público, pp. 5, 6, 10. Colombia. 2012.
Garcimartín Montero, R, La práctica judicial como recurso docente en la Enseñanza del Derecho Procesal. Pág. 16, 22.
Scheinkof Hoffman, L. A Parting Reprise (Teaching Civil Procedure) Saint Louis University Law Journal, page 43-57, 2003.
Subrin, S. N. Teaching Civil Procedure While You Watch It Disintegrate, Brooklin Law Review, 1155-1190, 1993- 1994.
Szklarski, A. Pupils Experience of Being Motivated to Learn in school: An empirical Phenomenological Study, page 43-47, 2011.
Tan, S. Perceptions of Students on Factors in Motivation to Learn. E-Journal of New World Sciences A, page 155-157. 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Glory Yisel Velázquez Domínguez, Isabel María Ferrás Morales, Gerardo Rojas Ramírez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.