LINKING OPTIONAL AND PRACTICS SUBJECTS OF PROCEDURAL LAW WITH JUDICIAL PERFORMANCE IN CUBA. A TEACHING-LEARNING METHOD

Authors

  • Glory Yisel Velázquez Domínguez Universidad de Las Tunas
  • Isabel María Ferrás Morales Universidad de Las Tunas
  • Gerardo Rojas Ramírez Universidad de Las Tunas

Keywords:

Civil Litigation; optatives subjects; practical subjects; court action; legal education.

Abstract

Legal Education in general has long been subject to disparate concepts especially linked to socio- political and legal progress of each nation. This has led to the existence of criteria but not so divergent, but, when you give more importance and effectiveness of teaching methods over others. In particular, regarding the teaching of procedural law and within that, the Civil Procedural Law in Cuba, will occupy our attention in the comments below. Show a possible way that can compete with their results, with respect to traditional methods of teaching of this subject of vital importance within the Cuban legal system.

Author Biographies

Glory Yisel Velázquez Domínguez, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Derecho desde el año 2001 porla Universidad de Camagüey, se desempeñó como juez civil y familiar por más de 10 años en Las Tunas, Especialista en Derecho Civil y Patrimonial de Familia por la misma universidad, actualmente profesora asistente de Derecho Procesal Civil en la carrera de Derecho de la Universidad de Las Tunas, Cuba.

Isabel María Ferrás Morales, Universidad de Las Tunas

Licenciada en Derecho por la Universidad de Camagüey. Jueza de lo Civil y Económico del Tribunal Provincial Popular de Las Tunas, Especialista en Derecho Civil y Patrimonial de Familia por la misma universidad, profesora asistente de Derecho Procesal Civil en la carrera de Derecho de la Universidad de Las Tunas, Cuba.

Gerardo Rojas Ramírez, Universidad de Las Tunas

Licenciado en Derecho. Especialista en Derecho. Profesor asistente de Derecho en la carrera de Derecho de la Universidad de Las Tunas, Jobabo, Las Tunas, Cuba.

References

Arrásola Jaramillo, Fernando. Algunas reflexiones con respecto a la enseñanza del Derecho Procesal. Revista de Derecho público, pp. 5, 6, 10. Colombia. 2012.

Garcimartín Montero, R, La práctica judicial como recurso docente en la Enseñanza del Derecho Procesal. Pág. 16, 22.

Scheinkof Hoffman, L. A Parting Reprise (Teaching Civil Procedure) Saint Louis University Law Journal, page 43-57, 2003.

Subrin, S. N. Teaching Civil Procedure While You Watch It Disintegrate, Brooklin Law Review, 1155-1190, 1993- 1994.

Szklarski, A. Pupils Experience of Being Motivated to Learn in school: An empirical Phenomenological Study, page 43-47, 2011.

Tan, S. Perceptions of Students on Factors in Motivation to Learn. E-Journal of New World Sciences A, page 155-157. 2009.

Published

2016-08-31

How to Cite

Velázquez Domínguez, G. Y. ., Ferrás Morales, I. M., & Rojas Ramírez, G. (2016). LINKING OPTIONAL AND PRACTICS SUBJECTS OF PROCEDURAL LAW WITH JUDICIAL PERFORMANCE IN CUBA. A TEACHING-LEARNING METHOD. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(5), 235–242. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/549

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial