INTERACTIVE VIRTUAL GAMES TO DEVELOP THE LINGUISTIC ABILITIES IN STUDENTS OF HIGH SCHOOL IN THE EDUCATIONAL UNIT "ELOY ALFARO" OF BAY DE CARÁQUEZ

Authors

  • Raisa Macías Sera Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez
  • Jonathan Torres Haro Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez
  • Jhonny Fenelón Zambrano García Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez
  • Andrés Asang Mañay Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez

Keywords:

interactive games; language skills; methodology; tasks.

Abstract

Insufficiencies in the development of language skills (listening, speaking, understanding a written text or writing) is today a problem that affects students 9th year of the School of Basic Education Tax "Eloy Alfaro" Bahia de Caraquez. The methodology and tasks of this research favor the use of interactive virtual games which are motivating tool in the teaching and learning of English, likewise, teachers are encouraged about the importance of taking forward the implementation of technologies in teaching languages. Surveys of students and teachers and observation of classes, support the need to provide students with an interactive education to strengthen the cooperative exchange and use of language in a virtual setting.

Author Biographies

Raisa Macías Sera, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez

Licenciada en Educación, especialidad Inglés. Master en Enseñanza del Español como lengua extranjera. Docente de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez. Ecuador.

Jonathan Torres Haro, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez

Licenciado en Ciencias de la Educación, mención Inglés.

Jhonny Fenelón Zambrano García, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez

Ingeniero en Sistemas Informáticos. Docente de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez. Ecuador.

Andrés Asang Mañay, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez

Ingeniero en Sistemas Computacionales. Docente de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí. Extensión Bahía de Caráquez. Ecuador.

References

Aguirre, G. & Lucero, M. (s/f). Aprendizaje en Entornos Virtuales basados en texto. Universidad Nacional de San Luis, Argentina

Álvarez de Zayas, C.M. (1999). Didáctica: La escuela en la vida. La Habana: Editorial Pueblo y Educación. Barnet, L. (1995). El Aprendizaje cooperativo y las estrategias sociales. En Revista Aula de Innovación Educativa. No 36. pp- 67-70. Madrid.

Bernardéz, E. (1982). Enfoques de la enseñanza de la lengua. España.

Brown, G. (1989). Teaching the spoken language: an approach based on the analysis of conversation. La Habana: Editorial Revolucionaria.

Carr, D. & Oliver. (2009). Second life Inmmersion and learning. En: Zafhires, P & Ang,C.S (E.d). Social Computing and Virtual Communities, London.

Cassany, D. (1998). Enseñar Lenguas. Barcelona: Editorial Graó de Serveis Pedagógics.

Gutiérrez, H. (2005). Calidad Total y Productividad. México: McGraw-Hill. Harmer, J. (2007). Howtoteach English. New Edition. Pearson Educational Limited.

Márquez,V. (2010). La simulación como aprendizaje: educación y mundos virtuales. Universidad de Madrid. Muñoz, G. C. (2000). Juegos virtuales. Identidad y Subversión. En Astrálogo No. 1 Ramos, S. (1989). Sociología de la comunicación. La Habana: Editorial Pablo de la Torriente, (Colección Temas de Periodismo).

Valle, A. (1998). Psicología de la Educación. Variables personales y Aprendizaje Escolar. Universidad Da Coruña: Servicio de Publicaciones.

Published

2016-06-18

How to Cite

Macías Sera, . R. ., Torres Haro, J., Zambrano García, J. F., & Asang Mañay, A. (2016). INTERACTIVE VIRTUAL GAMES TO DEVELOP THE LINGUISTIC ABILITIES IN STUDENTS OF HIGH SCHOOL IN THE EDUCATIONAL UNIT "ELOY ALFARO" OF BAY DE CARÁQUEZ. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(2), 123–134. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/480

Conference Proceedings Volume

Section

Experiencias