MULTIMEDIA MODELING ABILITY IN THE TRAINING PROCESS OF YOUNG COMPUTER CLUB
Keywords:
Informatics’ teach, Multimedia Model Ability.Abstract
The Youth Club of Computing and Electronics (JCCE) use ICT as a tool for training and development in the community. In this sense the course of "Multimedia design" is taught, the main objective is for students to acquire the basic knowledge to develop their own products, the diagnosis performed in this work and the experience achieved by the author show that teacher actions in the course, they are intended primarily to develop students skills that will allow the use of authoring tools as the key component in the development of multimedia products, neglecting the important preliminary process analysis and conceptual design, actions and operations necessary for the development of the ability to model multimedia where students get a model evaluates the model and make changes if necessary. For an objective diagnosis of the current state of development of the ability to model multimedia system methods are selected to verify the levels of development of each indicator corresponding to the dimensions set out in the work.
References
Álvarez, C.M. (1999). La escuela en la vida. Didáctica. Editorial Pueblo y Educación, La Habana.
Barrios, J.P. (2006). Estrategia Didáctica para el desarrollo de la habilidad diseño electrónico digital en estudiantes de ingeniería en telecomunicaciones y Electrónica. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Villa Clara.
Borrego, J.M. (2004). Una estructuración metodológica para el proceso de enseñanza-aprendizaje de los sistemas de gestión de bases de datos en el nivel preuniversitario en Cuba. Tesis para optar al título de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona, Ciudad de La Habana, Cuba
Ballesteros, C. y otros. (2002).Cómo diseñar un material didáctico multimedia de formación colaborativa: una experiencia práctica. Disponible en http://www.edutec2004.lmi.ub.es/pdf/193.pdf. Consultado el 11 de julio de 2012.
Fernández, J. (2005). Tesis doctoral, España.
Fuentes, H.C. y otros (1999). Fundamentos didácticos para un proceso de enseñanza participativo. Monografía. Centro de estudios de Educación Superior "Manuel F. Grant", Santiago de Cuba. Material impreso.
García, T. (2003). Tomado de Ordaz Lorenzo, R. La modelación como método científico general del conocimiento y sus potencialidades en el campo de la educación. ISPEJV. Material en soporte magnético.
Labañino, C. (2000). “Nuevas tecnologías de la información y de la comunicación. Reto para las universidades”. Revista Varona. Número 29. Julio–diciembre, 2000 Revista científico–metodológica del Instituto Superior Pedagógico “Enrique José Varona”. La Habana. Cuba.
Rodríguez, A. (2003). La modelación en la actividad pedagógica. Material digitalizado.
Ruiz, A. (2002). Metodología de la investigación. Editorial Pueblo y Educación. C. Habana.
Ivar Jacobson, Grady Booch, James Rumbaugh. El proceso unificado de desarrollo de software. Traducción, Salvador Sánchez... [et al.]; coordinación de la traducción y revisión técnica, Luis Joyanes, Ernesto Pimentel. Addison Wesley, 2001.
Silvestre, M. y Zilberstein, J. (2002). Hacia una didáctica desarrolladora. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Valle, L. (2007). Metamodelos de la investigación Pedagógica. La Habana.
Vigotsky, L. S. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores”. Barcelona: Crítica.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Josué Segura Montero, Walfredo González Hernández
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.