THE FAMILY AS AN EDUCATIONAL ENTITY AND ITS ROLE IN THE DEVELOPMENT OF EARLY STIMULATION OF CHILDREN FROM ZERO TO ONE YEAR
Keywords:
family; education; development.Abstract
The early stimulation as an essential component of the psychomotor development of children from 0 to 3 has been recognized in the change in the policies of attention in early education in Ecuador. The work that is presented is part of the research developed by the author, which includes an analysis of the main theoretical conceptions related to this process. It was considered as background to the subject the importance in these past six years has been given to the excellence that it is intended to achieve in a child's education. It reflects on the concepts that exist in the world to involve the family in the psychomotor development of children from 0 to 3, given that this is in the essence of the formative role of the child. Hence within the current policy involvement and education to parents and mothers is a basic activity.
References
Alegret, P. y S. Suarez. (1999). Guía para conocer mejor a tu familia.
Calderón, V. y M. Arias. (1995). La guía para el desarrollo integral del niño. Figueredo, (1982). Los Principios de la Logopedia.
Gagné, R. (1970). La Teoría del Aprendizaje.
Terré Camacho, O. (2009). Manual Práctico de Estimulación y Desarrollo Infantil.
Terré Camacho, O. (2010). Criterios Y Visión De La Estimulación Infantil.
Troncoso, M.V. (1996). Los Principios de la Estimulación Temprana.
Vigotsky, L. (1995). La Psicología histórica-cultural.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Kerlly Annabel Torres Cedeño
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.