THE TEACHING-METHODOLOGICAL TRAINING OF THE ENGLISH TEACHER: A FUNDAMENTAL WAY FOR FORMING A GENERAL CULTURE IN JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS

Authors

  • Agustín Fidel Díaz Pollán Escuela Primaria “Pablito Ríos Rincón”
  • Ariel Núñez Sánchez Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío
  • Luis Alberto Cabrera Ginarte Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío

Keywords:

preparation, didactic and methodological training, English language teacher, teacher's performance, general integrated culture

Abstract

The present wok deals with the social need of the didactic and methodological preparation of the English language teachers of Junior High School, as a way to contribute to the formation of students' general culture of this education. This formation represents a priority of the Cuban State, that is why, the formative objectives of this education have their background in the formation of values, which require some demands such as, teacher's example, which should be present in every moment, school organization, which should promote an educative behaviour, based on discipline, order, beauty, quietness, the lesson, with a purpose and an acceptable political and ideological approach, directed to the adequate treatment of students to achieve a general and integrated culture. As a conclusion, it is assumed that the didactic and methodological preparation of the English language teacher constitutes a significant way for his professional performance in order to get the objective of Junior High Education: a general integrated culture.

Author Biographies

Agustín Fidel Díaz Pollán, Escuela Primaria “Pablito Ríos Rincón”

Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Auxiliar. Docente. Aspirante a Doctor en Ciencias Pedagógicas. Municipio Bartolomé Masó Márquez, Provincia Granma. Cuba.

Ariel Núñez Sánchez, Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Docente del Centro de Estudios de Educación de Granma (CEdEG). Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío, Manzanillo. Granma. Cuba.

Luis Alberto Cabrera Ginarte, Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Docente del Centro de Estudios de Educación de Granma (CEdEG). Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío, Manzanillo. Granma. Cuba.

References

Acosta Padrón, R. y Hernández, J. A. (2011). Didáctica interactiva de las lenguas. La Habana: Ed. Pueblo y Educación. Castro Ruz, F. (1974) La Educación en Revolución, p. 6. Diccionario básico escolar. (2011): Ed. Oriente Santiago de Cuba. Diccionario Grijalbo Gran Diccionario Enciclopédico Ilustrado Color. (2011). Impreso en Litografía Rosés, S. A. Martínez Llantada, M. (2002). Artículo. El maestro desde una perspectiva cultural general integral. Tema de conferencia. Curso Regular 2002-- 2003. IPLAC. La Habana. Tesis y Resoluciones Primer Congreso del Partido Comunista de Cuba. (1978). La Habana: Ed. Ciencias Sociales.

Published

2014-09-30

How to Cite

Díaz Pollán, A. F., Núñez Sánchez, A., & Cabrera Ginarte, L. A. (2014). THE TEACHING-METHODOLOGICAL TRAINING OF THE ENGLISH TEACHER: A FUNDAMENTAL WAY FOR FORMING A GENERAL CULTURE IN JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS . Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 5(3), 229–236. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/312

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos