CONSIDERATIONS ABOUT READING COMPREHENSION IN THE SUBJECT ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES

Authors

  • Graciela Feliciana Mayo Castro Universidad de Las Tunas.
  • Yanelis Karina Ávila Pavón Universidad de Las Tunas.

Keywords:

reading comprehension; teaching-learning process; decode, skill

Abstract

Reading comprehension is one of the general abilities of English language in the teaching-learning process. This skill constitutes a cultural and a work device, and it is the basis that helps to acquire of a great amount of knowledge. This methodological suggestion facilitates the development of reading comprehension due to that it is a system of exercises which are organized in a hierarchical way that leads the students to better decode the message expressed in a text. Reading comprehension ability makes easier to decode a message not only in English language but in Spanish language as well.

Author Biographies

Graciela Feliciana Mayo Castro, Universidad de Las Tunas.

Licenciada en Educación en la Especialidad de Inglés. Profesora Auxiliar.

Yanelis Karina Ávila Pavón, Universidad de Las Tunas.

Licenciada en Educación en la Especialidad de Inglés. Profesora Asistente.

References

Abbot, G. et al. (1989). The Teaching of English as and International Language. Editorial Revolucionaria. La Habana. Acosta, R. (2001). Didáctica. Metodología activo-holística para la enseñanza de lenguas / Rodolfo Acosta Padrón, José Alfonso Hernández. Haití: Escuela Normal Superior. 288 p. Almaguer, B. (1998). Tratamiento Diferenciado a los distintos tipos de textos en la Etapa Inicial de la Enseña del Inglés en los ISP. Tesis doctoral. Santiago de Cuba. Álvarez, L. (1996). La Lectura: ¿Pasividad o Dinamismo? En Educación. La Habana. Álavarez, C. (1998). Lecciones de didáctica general / Carlos Álvarez de Zayas, Elvia M. González. Colombia: Editorial Edilnaco Ltda. 311 p. Antich, R. (1986). Metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras / Rosa Antich de León, Dariela Gandarias Cruz, Emma López Segrera. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación. 460 p. De Armas, L. et al. (1982). Training in Effective Reading II. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Enríquez, I.J. (1997). Una Estrategia metodológica para el tratamiento de la lectura crítico-valorativa en la lengua inglesa. Resumen de la tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana: Instituto Superior Pedagógico “Enrique José Varona”. Grellet, F. (1981). Developing Reading Skills. Cambridge University Press. London. Santiesteban, E. Didáctica de la lectura. (Libro electrónico) Smith, F. (1978). Reading. Cambridge University Press. Vigotsky, L. et. al. (1982). Pensamiento y lenguaje. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

Published

2013-12-01

How to Cite

Mayo Castro, G. F. ., & Ávila Pavón, Y. K. (2013). CONSIDERATIONS ABOUT READING COMPREHENSION IN THE SUBJECT ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 4(7), 107–116. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/251

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial