HISTORICAL EVOLUTION OF MEDICAL SCIENTIFIC IN NEUROSURGERY

Authors

  • Lissett Ponce de León Norniella Universidad de Ciencias Médicas Las Tunas
  • Dagneris Batista de los Ríos Universidad de las Tunas
  • Roberto Valledor Estevill Universidad de Las Tunas

Keywords:

Medical scientificity, integral formation, values.

Abstract

The research addresses the historical background of Neurosurgery since its inception in Cuba and Las Tunas, and the treatment given to the formation of medical scientificity in the resident of this specialty, as a pedagogical process that is enriched from the interrelation between the content and the formation of values in the postgraduate academic process, which favors the professional performance of the Neurosurgery specialist, capable of responding to social needs, which consolidates their integral formation.

Author Biographies

Lissett Ponce de León Norniella, Universidad de Ciencias Médicas Las Tunas

Máster en Urgencias Médicas. Profesora auxiliar. Especialista de Segundo grado en Neurocirugía. Investigadora, coordinadora de proyectos en la Universidad de Ciencias Médicas Las Tunas.

Dagneris Batista de los Ríos, Universidad de las Tunas

Dr. C. Pedagógicas. Profesora Auxiliar. Directora de Extensión Universitaria. Universidad de las Tunas.

Roberto Valledor Estevill, Universidad de Las Tunas

Dr. C. Pedagógicas. Profesor Titular. Coordinador de proyectos. Centro de Estudios pedagógicos. Universidad de Las Tunas.

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Published

2018-09-24

How to Cite

Ponce de León Norniella, L. ., Batista de los Ríos, D., & Valledor Estevill, R. (2018). HISTORICAL EVOLUTION OF MEDICAL SCIENTIFIC IN NEUROSURGERY . Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 9(3), 229–242. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/785

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