THE PREVENTION OF LEGAL DRUG ABUSE IN THE TEACHER'S INITIAL FORMATION: A NEED OF CUBAN UNIVERSITIES
Keywords:
Prevention; legal drugs; initial formation.Abstract
The pedagogic designed fashion model constitutes an essential aspect for the educational work with the teacher in initial formation. The analysis of different consulted sources and the contact with educational reality made possible revealing, categories, relations and linkages that are superimposed in the determination of fortresses and scarcities of professional pedagogic work, in what relative with the prevention that they justify the legal elaboration of pedagogic model of prevention for drug abuse with a pedagogic vocational guidance that which holds the designed methodology makes a process of orientation easy intervening pedagogic activity, he favors lifting the teachers’ level of knowledge and teachers in initial formation, he permits changes in educational projects, from an individual and collective perspective. The new thing of the same little roadstead in didactic inclusion of contents, than from a selection, they relate with principal problems identified in teachers in initial formation or in his context of acting. He is aimed at the teachers that develop the teaching in Biology-Chemistry race, it is structured in stages than as from the diagnosis of teachers in initial formation, they execute themselves, they control and they submit to constantly a process of regulation.
References
Betancourt Pulsán, A. (2010). Intervención comunitaria para la prevención del alcoholismo en jóvenes guantanameros. Tesis (Candidato a Doctor en Ciencias de la Salud). Escuela Nacional De Salud Pública. Ciudad Habana.
Briñas Cera, Y. (2007). Modelo pedagógico para la prevención de las alteraciones de la conducta en los escolares de la Educación Primaria. Tesis (Candidato a Doctor en Ciencias Pedagógicas). Instituto Superior Pedagógico “José de la Luz y Caballero”, Holguín.
Cuba. Ministerio de Educación. (2009). IX Seminario Nacional para Educadores. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.
Del Toro Bergondo, L. (2013). Concepción de prevención del alcoholismo en adolescentes de secundaria básica. Tesis (Candidato a Doctor en Ciencias Pedagógicas). Instituto Superior Pedagógico “José de la Luz y Caballero”, Holguín.
Fernández Reynaldo, G.D. (2007). Modelo para la dinámica de la prevención de la drogadicción en la formación del Profesor General Integral. Tesis (Candidato a Doctor en Ciencias Pedagógicas). Instituto Superior Pedagógico “José de la Luz y Caballero”, Holguín.
Pérez Fowler, M.M. (2004) Procedimiento metodológico para el desarrollo del autocontrol en alumnos con trastornos de la conducta de categoría I de nivel primario. Tesis (Candidato a Doctor en Ciencias Pedagógicas). Centro de Referencia Latinoamericano para la Educación Especial. La Habana.
Pérez Sarduy, Y. (2013). El desarrollo de modos de actuación en la formación inicial de docentes: ¿proceso o resultado? Revista Iberoamericana de Educación.
Regueira Batista, K. (2008). Estrategia educativa para la prevención de la violencia escolar en la formación inicial intensiva del profesor general integral de secundaria básica. Tesis (Candidato a Doctor en Ciencias Pedagógicas). Instituto Superior Pedagógico “José de la Luz y Caballero”.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Alexey Silva Trujillo, Juana López Toranzo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.