THE COMPUTER AS A TEACHING MEDIUM IN PRIMARY SCHOOLS FROM RURAL SECTORS

Authors

  • Abel Chaveco Mejías Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero
  • Jorge Alejandro Laguna Cruz Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero
  • Edilberto de Jesús Pérez Alí Osmán Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero

Keywords:

computer; medium of instruction; rural sector; primary, multigrade schools.

Abstract

The current report is the resume of investigative research realized in Baracoa municipality, Guantánamo province. Its objective is to support learningteaching process through the use of computer as a teaching mean in elementary school at countryside, specifically in school with multigraders conditions. The problem to be solved it’s related with difficulties appeared in elementary school level after the use of computer as teaching mean in learning teaching process also by skills and knowledge developed with this use. It’s about the introduction of computer using in teaching-learning processes, which and the need of bring results that serves at support of computer use, in practical and theoretical order through a right utilization of this mean. The Primary School level in the rural sector in multigrade condition countryside it’s not allow of this kind of transformations, on the way to make use of major possibilities for elevating learning–teaching process quality.

Author Biographies

Abel Chaveco Mejías, Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero

Docente de la Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero, Holguín. Cuba.

Jorge Alejandro Laguna Cruz, Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero

Docente de la Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero, Holguín. Cuba.

Edilberto de Jesús Pérez Alí Osmán, Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero

Docente de la Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael de la Luz y Caballero, Holguín. Cuba.

References

Alfonso, S. (1997). La dirección estratégica en el MINED. Curso V para directores municipales de educación. - La Habana, p.2.

Colectivo de autores (2007). Las tecnologías de la información y las comunicaciones en la educación. Maestría en Ciencias de la Educación. Módulo III. Cuarta parte. Mención en Educación Secundaria Básica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Klimber, L. (1972). Introducción a la Didáctica General. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Venet, R. y otros (2007). Fundamentos teóricos del proyecto “Atención a la diversidad. Una vía para elevar la calidad del aprendizaje en los escolares de primer ciclo”. Santiago de Cuba: Instituto Superior Pedagógico “Frank País García.

Torres, P.G. (1997). Influencias de la computación en la enseñanza de la Matemática. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. La Habana: ICCP.

Published

2014-12-20

How to Cite

Chaveco Mejías, A. ., Laguna Cruz, J. A., & Pérez Alí Osmán, E. de J. (2014). THE COMPUTER AS A TEACHING MEDIUM IN PRIMARY SCHOOLS FROM RURAL SECTORS . Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 5(4), 253–264. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/334

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos